Wat is het ideale medium voor uw advertentie?
 
Als leverancier van producten of diensten communiceert u in media om uiteindelijk meer hiervan te kunnen verkopen. U reserveert een budget voor deze comunicatie-activiteiten die in relatie moet staan met een omzet die u hier uit hoopt te halen. Voor de grootsten onder u is uw communicatie-budget samengesteld uit meerdere media, maar voor de kleinere adverteerders wordt de keuze vaak bepaald door enkele.
 
De principes die u kunt hanteren bij het vaststellen van uw communicatie-budget zijn echter altijd dezelfde. Allereerst moet u zich afvragen: 'Wat wil ik met mijn advertentie bereiken?' en 'Wie wil ik met mijn advertentie bereiken?'

Zo kan het zijn dat u direct response op uw advertentie wilt of dat u uw merk bekend wilt maken onder een doelgroep. Misschien hebt u een consumentenactie gepland en wilt u deze onder de aandacht brengen van de detaillist. Maar een advertentie werkt ook goed om het gesprek van uw vertegenwoordigers te ondersteunen, de detaillist weet hierdoor al waarover de vertegenwoordiger wil praten. Voor elk van deze en andere toepassingen is een ander soort advertentie nodig.

Daarna komt de keuze van het medium. Tal van marketeers willen zoveel mogelijk waar voor hun geld en terecht. Alleen sommige menen, dat het goedkoopste medium dus ook het beste waar voor zijn geld is. Niets is minder waar.

Doelgroep
Bij de keuze van het juiste medium moet een adverteerder zich afvragen welk medium door de doelgroep die hij wil bereiken het best wordt gelezen. Wat hebt u eraan wanneer een tijdschrift niet uit zijn verpakking wordt gehaald? Nu consument en detaillist een enorme keuze aan media heeft, wordt hij selectief in wat hij of zij wil lezen. Uiteindelijk worden alleen de beste media gelezen. Dat noemen we 'bereik'; het aantal of percentage abonnees, dat het blad ook daadwerkelijk leest.

Net zoals bij uw eigen producten of diensten kost kwaliteit geld. Om een goed tijdschrift te maken moet worden geïnvesteerd in journalistieke kwaliteiten. Meestal weten zowel abonnees als adverteerders wel welke magazines het best worden gelezen. Dikwijls wijzen onafhankelijke lezersonderzoeken dat ook uit. En toch zijn er adverteerders die liever minder betalen en kiezen voor een slechter alternatief.

Goedkoop
Als u goedkoop wilt adverteren, neem dan de plaatselijke schoolkrant of het blaadje van de voetbalvereniging. Het is weliswaar niet uw doelgroep die u bereikt, maar u krijgt uw advertentie voor een zeer aantrekkelijk tarief. Goedkoop is duurkoop!

Onze media zijn vrijwel zonder uitzondering marktleiders en dat willen we graag zo houden. Dus investeert ons uitgeefhuis in kwaliteit. Om onze abonnees tevreden te houden, maar ook om onze adverteerders een kwalitatief bereik te kunnen blijven bieden.

Neem voor meer informatie contact op met één van onze Account Managers op 0575 - 515 515 of stuur een email naar: sales@qumedia.nl.
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Media, Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken