Resultaten Qudata-onderzoeken nu online
 
Direct zoeken in datasets
Qudata voert al meer dan 15 jaar onderzoeken uit naar de markten van keukens, keukenapparatuur en badkamers onder kopers van deze producten. Sinds kort staan de resultaten van de afgelopen vijf jaren van deze onderzoeken online.
 
“Deze datasets kunnen door onze klanten rechtstreeks gebruikt worden. Het aardige hiervan is, dat je niet alleen een overzicht krijgt van - bijvoorbeeld - de trends, maar dat je - door het linken van deze trends aan bijvoorbeeld demografische gegevens - precies kunt zien welke consumenten nu welke trends aangeven. Zijn er bijvoorbeeld verschillen tussen oudere en jongere mensen, gezinnen of juist alleenstaanden, lage inkomens of hoge inkomens”, zegt Arnold Jansen, directeur van Qudata Home Analytics. “En het wordt pas écht interessant wanneer je al deze gegevens aan je eigen merk of winkelformule kunt koppelen, en dat kan dus nu.”
“Zo vragen wij aan kopers hoe zij hun merk/product gevonden hebben, welke informatiebronnen ze daarbij hebben gebruikt. Door de antwoorden op deze vragen te koppelen aan je merk of formule heb je direct waardevolle input voor je communicatiestrategie. Verder vragen we voor welke keuken ze uiteindelijk hebben gekozen, waar ze die hebben gekocht en waarom. Bovendien vragen we wat ze hebben geïnvesteerd in hun keuken. Data die marketeers verder helpen in hun werk.”
“Omdat we maar liefst vijf jaar van elk onderzoek beschikbaar stellen, zijn marketingspecialisten in staat om de ontwikkeling van hun merk, maar natuurlijk ook dat van hun collega’s, over deze jaren te volgen en veranderingen waar te nemen. En natuurlijk kun je die data ook gebruiken voor projecties naar de toekomst”, stelt Jansen.
“Onze data worden aangeboden in de vorm van jaarabonnementen en de tarieven hebben we laag gehouden. Een abonnement op een onderzoek, waarbij het meest recente jaar beschikbaar is kost slechts € 1.000 (excl. BTW). Een abonnement over alle vijf jaren kost slechts € 2.000. Bij dit Premium abonnement bieden we zelfs ondersteuning met kunstmatige intelligentie. Bedrijven die tot onze doelgroep behoren kunnen bovendien een gratis proefabonnement van een maand aanvragen waarmee zij toegang krijgen tot het oudste jaar. Dat geeft potentiële klanten een goede mogelijkheid om alle aspecten van deze datasets te onderzoeken”, aldus Arnold Jansen.
Meer informatie kan worden gevonden op de website van Qudata Home Analytics (qudata.nl).
 
 
 
Keuken & -Interieur Magazine | 2025 - mei | Pagina(s) 6
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Deze pagina printen
Maak een PDF bestand van dit artikel
Vertaal via Google
Uw mening