Aandacht en tijd, kostbare elementen
 
Column Natale
Vorig jaar heeft veel gebracht. Samenwerkingen met collega’s en financieringsinstellingen hebben geleid tot vele probleemoplossende financieringen voor klantrelaties. Soms zijn deze met stoom en kokend water gerealiseerd. Zo hadden we in de laatste maanden van het jaar te maken met volumineuze kredietvraagstukken die in een heel kort tijdsbestek gerealiseerd moesten worden. Een van de aanvragen betrof een aankoop van groot logistiek vastgoed in het buitenland. Deze onroerende zaak werd met behulp van Nederlandse investeerders gefinancierd en de overdracht moest nog voor het jaareinde passeren bij de notaris, vanwege een herinvesteringsreserve die zo mooi benut kon worden door de onderneming.
Een andere kredietvraag die net is afgerond had betrekking op de overname van een grootzakelijke onderneming waarbij de kopers zeer goed zijn geholpen door de financierende bank. Heel verrassend was dat de bank veel meer wilde financieren dan in eerste instantie werd aangenomen. Dit is het resultaat geweest van de goede voorbereidingen door betrokken partijen.”

Ook is gebleken dat de rol van de intermediair heel belangrijk is. Deze zogenaamde doorverwijzers hebben goed contact met hun opdrachtgevers. Via de intermediair komt de klantvraag op de juiste plek en wordt snel geschakeld. Zij zijn ook in staat snel te schakelen en de benodigde informatie aan te leveren. Dit zorgt voor een goede doorstroom in het financieringstraject.

Dit zijn zomaar wat voorbeelden van succesvolle transacties waarbij ondernemers goed zijn geholpen met hun kredietvraagstukken. Vele andere voorbeelden zijn voorhanden, van kleinere tot zeer grote bedragen. Veel is mogelijk, zolang je maar de tijd neemt om je goed voor te bereiden en de juiste informatie tijdig beschikbaar hebt.

Het mooiste wat mij het afgelopen jaar is overkomen is dat ik eind december eindelijk weer mijn vader bij mij had, die na vele jaren afwezigheid voor de feestdagen was overgekomen uit Italië, waar hij op dit moment woonachtig is. In het werk hebben wij niet direct raakvlakken, maar op klantgebied zeker wel. Ik heb veel van hem geleerd tijdens mijn meereis tripjes naar zijn klanten. Inmiddels is hij een gepensioneerd witgoedmonteur, maar in mijn jeugd hebben we tijdens de klantbezoeken waar ik bij was van alles meegemaakt. Klantgerichtheid stond overigens altijd bovenaan, dat heb ik van hem geleerd. Mensenkennis heb ik in die tijd zeker opgedaan.

In deze hectische tijden was het fijn om even aandacht aan elkaar te kunnen schenken, juist in de privésfeer. Gecombineerd met de zakelijke successen maakte dit het jaar compleet voor mij. Wat ga jij dit jaar doen op dat gebied, zakelijk en privé?
2025 wordt jouw jaar, maak er wat moois van!

 
 
 
Woon Trend Magazine | 2025 - februari |
Categorie: Financiën, Management
 
Relevante publicaties
Deze pagina printen
Maak een PDF bestand van dit artikel
Vertaal via Google
Uw mening