Investeer in kennis en gedrag…
 
Column Olga
Het is de week voor kerst waarin er nog van alles af moet en ondertussen zit ik me zorgen te maken. Mijn dochter is al wat dagen over de uitgerekende datum in haar zwangerschap en dan wordt het toch spannend of alles wel goed zal gaan. Jee zeg, ik kon nog gemakkelijker “dealen” met die gevaarlijke Oceanrace van haar dan dit. Als er dan uiteindelijk een prachtige gezonde kleindochter wordt geboren ben je zo blij dat je niet snapt dat de wereld gewoon doordraait, terwijl wij ons met elkaar in onze bubbel bevinden.

Ondertussen waren mijn broer en schoonzus namelijk verhuisd en hadden een nieuwe keuken laten plaatsen. Normaal gesproken ben ik daar veel meer bij betrokken. Ik sprak mijn schoonzus, die enorm enthousiast is over haar nieuwe keuken, pas van de week. Ze vindt hem niet alleen heel mooi, maar werkelijk alles is goed gegaan, van aankoop tot plaatsen. Ze hadden het heel spannend gevonden, want ze hadden nu eens gekocht bij een grote retailer waar in het verleden niet altijd alles goed ging. Op mijn vraag, wat er dan allemaal goed ging, begon zij meteen vol lof te praten over de adviseur van de betreffende keukenretailer: ”zij liep haar benen uit haar lijf om dan weer deze staal van de deur op te halen en dan weer een andere staal van iets. Ze dacht mee, was deskundig, stelde vragen, geweldig gewoon. Ondanks dat we nog nooit bij zo’n groot bedrijf hadden gekocht, gunde we het haar. En dan de installateur: dat was zo’n Pietje Precies, dus die keuken is ook nog eens geweldig goed geïnstalleerd. Hahaha, eigenlijk hadden we alleen stress omdat we dachten dat we de bestaande apparatuur wel konden gebruiken, maar dat paste helemaal niet. Dus het hele land rondgecrosst om diezelfde dag overal nog apparatuur vandaan te toveren. Dat heeft die installateur de volgende dag allemaal erin geplaats. We zijn superblij”.

Kijk, dat is ook wel eens leuk om te horen, toch? En wat me opvalt is dat, naast een goed aankoop- en installatieproces, vooral inhoudelijke kennis en fijn gedrag van personeel ertoe doet: zoals betrokken zijn, gastvrij zijn, werkelijk geïnteresseerd zijn. Investeer in je mensen als je een optimaal bedrijfsresultaat wil neerzetten. Mooi meegenomen is, dat een mens er ook gemotiveerd en blij van wordt. Dus waar wacht je op?

olga@qumedia.nl
 
 
 
Keuken & -Interieur Magazine | 2025 - februari |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Deze pagina printen
Maak een PDF bestand van dit artikel
Vertaal via Google
Uw mening