Oriënteren
Wij zijn momenteel aan het kijken naar een andere woning. Hoe de badkamer en de keuken eruit zien is daarbij één van de dingen waar ik als eerste op let. Onze zoektocht zit nog in de oriëntatiefase, zoals dat zo mooi heet, maar als vanzelf wordt het daarmee een onderwerp dat daarmee beslag doet op de tijd en ruimte in mijn hoofd. Wat zouden wij willen van een nieuwe of te vernieuwen badkamer? Steriel wit, of juist kleur? En hebben we dan voorkeur voor rustige tinten of mag het een kleurexplosie zijn? Wel of geen bad? Moet het een echte wellnessruimte worden of volstaat een functionele ruimte? En zo’n douche-wc, is dat wat voor ons? Wat consumenten anno 2024 belangrijk vinden en welke trends zij waarnemen in de badkamer, dat onderzocht Qudata voor deze uitgave. Kwaliteit staat voorop, zo blijkt, maar ook comfort en design spelen een belangrijke rol bij het maken van keuzes. Voorlopig hoeven wij nog geen knopen door te hakken. Gelukkig maar, want door mijn werk als hoofdredacteur van STS• zie ik zoveel mooie showrooms en nieuwe producten en kom ik met grote regelmaat dusdanig geïnspireerd terug van een bezoek, dat het helemaal niet mee zal vallen om straks daadwerkelijke keuzes te maken. Zo was ik afgelopen maand in Nistelrode bij The Mosaic Factory, waar ik sprak met eigenaar Bastiaan Beun. De kleuren, de vormen, die patronen.... is dat wellicht wat voor ons? Niet alleen voor in de badkamer, maar wie weet, ook in de keuken of de hal? Of zo’n achterwand van Bokmerk, of die fraaie én praktische verlichtingsrail van Bokline? En dan die noviteiten bij RIHO... Alleen voor deze uitgave al deed ik tal van ideeën op. Hopelijk weten de reportages over genoemde bedrijven ook u te inspireren. Wij oriënteren ons ondertussen gewoon nog even verder. Met al dat mooie aanbod en de vele mogelijkheden van tegenwoordig, komt het tegen de tijd dat wij van ‘oriënteren’ naar ‘kopen’ gaan, vast en zeker helemaal goed!
© 2024
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties