Hornbach plust, maar niet vanzelf
Halverwege het boekjaar 2024/25 (1 maart - 31 augustus) heeft de Hornbach Group een omzet bereikt die vrijwel gelijk is aan die van het vorige jaar, met een minimale stijging van 0,1%. De winst is met 19,9% toegenomen dankzij strikte kostenbeheersing. Ondanks de voorzichtigheid van consumenten en krappe budgetten, zag Hornbach een groei in klanten door hun laagste prijsgarantie. “De eerste helft van het boekjaar 2024/25 ligt alweer achter ons en we laten wederom een mooie klantengroei zien”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Maar dat ging zeker niet vanzelf en blijft de komende maanden een uitdaging. We hebben al langer te maken met een toename van kosten, mede als gevolg van de verhoogde cao-schalen begin dit jaar, maar ook eerder al. Toch willen we voor onze klanten vast blijven houden aan onze laagste prijsgarantie, zelfs ná aankoop.” In het tweede kwartaal bleef de omzet stabiel, hoewel 1,7% lager dan vorig jaar, door slechte weersomstandigheden en voorzichtig consumentenkoopgedrag. Het bedrijf verwacht dat de jaaromzet iets boven het niveau van vorig jaar uitkomt. Klanten waarderen de lage prijzen, deskundige service en grote voorraden, wat zich vertaalt in klantengroei en erkenningen, zoals de prijs voor Beste Bouwmarkt van Nederland en Beste Webshop. Onlineverkopen zijn goed voor 12,5% van de omzet. Ondanks de uitdagingen blijft Hornbach vertrouwen houden in verdere groei, mede door uitbreiding van vestigingen en nieuwe Drive In's.
© 2024
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties