Klik voor foto  Klik voor foto  Klik voor foto
 
Noviteiten en het nieuwe gezicht van RIHO
 
RIHO Launch Festival
Op maandag 9 september vond het allereerste Riho Launch Festival plaats. Magazijn en showroom van het bedrijf in Tilburg werden deze dag omgetoverd tot ‘festivalterrein’ met foodtrucks, entertainment én de allernieuwste noviteiten van de sanitairproducent. Behalve presentatie van talloze nieuwigheden, was het Launch festival in zekere zin ook de eerste uiting van de nieuwe koers die RIHO sinds kort vaart. Daarover meer in de volgende uitgave van STS•, dit keer focussen we met Bardo Govaarts (chief product officer) en sales manager Nederland Geert van de Laak, op de kersverse launches.
 
Een nieuwe traditie binnen RIHO lijkt geboren. “Ons launchfestival werd goed bezocht, we kregen veel enthousiase reacties. Het was de eerste keer dat we als RIHO zo’n klantevent organiseerden, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.” Volgend jaar weer dus. Het feit dat er maar liefst acht noviteiten geïntroduceerd werden, was een mooie aanleiding uit te pakken. “Normaal gesproken lieten we onze nieuwigheden aan onze Nederlandse partners zien tijdens de ISH noviteitenshow. In deze nieuwe vorm hebben we alles ineens gepresenteerd aan zowel onze Nederlandse als aan onze verdere West-Europese partners, zoals de Duitse, Franse en Belgische. Breder en completer, en dus in eigen huis, konden zij kennismaken met onze noviteiten, maar ook met het nieuwe RIHO.”

Er is een hoop gebeurd het afgelopen jaar, zo geeft Bardo Govaarts aan. Afgelopen juli deed hij samen met CCO Ronald Kloppenburg, CFO Dankfried Verhage en CEO Guy Claasen een management buyout, waarmee het voormalige managementteam nu de nieuwe eigenaar is van RIHO International BV. Daarover zogezegd binnenkort meer. “We hebben tijdens ons Launch Festival geen opgepoetst verhaal gehouden, maar hebben de dag echt aangegrepen ons nieuwe gezicht te presenteren. RIHO is producent en distributeur, heel bewust hebben we het festival met name in ons magazijn laten plaatsvinden. Ook hebben we al onze mensen, ook de backoffice, erbij betrokken. Voor onze partners leuk om de gezichten eens te zien van de mensen die de telefoon opnemen. En het management te leren kennen. Het RIHO Launch Festival was dus het moment waarop we onze noviteiten presenteerden, maar ook ons team hebben laten zien.”

De juiste aandacht
Een festival met meerdere lagen dus, waar ruim 80 partners enthousiast op terugkijken, aldus Govaarts en Van de Laak. “We hadden echt wat te vertellen, dus wilden we goed uitpakken. Vandaar dit Launch festival. Als entertainment hadden we onder meer een racebaan met een bad op wielen, waar mooie prijzen te winnen waren. En natuurlijk onze noviteiten. In het verleden presenteerden we deze in januari met de nieuwe prijslijsten, in feite met te weinig aandacht, daarom hebben we dit nu naar voren getrokken. We kunnen alles – uit voorraad – al uitleveren. Door dit event kregen de nieuwe producten de juiste aandacht, zonder onder te sneeuwen in de hoeveelheid producten straks”, licht Geert van de Laak toe.

De noviteiten
En dan de noviteiten zelf, waar het uiteindelijk immers om draait. In de Solid Surface collectie presenteert RIHO twee nieuwe baden. Geen nieuw model, wel vérnieuwd: de Bilbao Coloured in Pebble Grey (1) is vanaf nu ook verkrijgbaar in een kleinere variant van 150 cm. Wel helemaal nieuw: het bad ‘Catching Waves’, (2) waarmee RIHO het strandgevoel in huis wil halen. Een bad met ‘golvende’ vormen, waar ook een opzetkom en een fonteinwastafel bijhoren die de collectie compleet maken. En dan is er op het gebied van baden het nieuwe acrylbad Phatos (3). “Stijlvol en functioneel gecombineerd. Dit bad is er in meerdere kleuren: hoogglans- en mat wit, en Stone Grey, die een mooie grijze kiezeltint heeft”, vertelt Van de Laak. Phatos is verkrijgbaar in drie uitvoeringen, vrijstaand, Back2Wall en Corner links en rechts.

Functioneel design
Noviteit nummer vier is douchevloer Basel Slate (5), met een leistenen structuur, wat zorgt voor een instant antisliptextuur. Verkrijgbaar in standaardmaten, waardoor Basel Slate in de meeste badkamers past, en uitgevoerd in fris wit. Define (6) vervolgens, de nieuwe douchewandcollectie van RIHO, wordt omschreven als “de perfecte balans tussen elegantie en gebruiksgemak”. De collectie wordt gekenmerkt door slanke lijnen én heeft als opvallend element een decoratief scherm, de DecoScreen, dat naar eigen smaak en wens verplaatst kan worden en bovendien ook nog eens functioneel gebruikt kan worden, door de toegevoegde handdoekdrager. Bovenal zorgen Define en de DecoScreen ervoor dat het standaard glazen douchescherm ineens nog meer een design uitstraling krijgt. Of, en dat is dan weer functioneel, extra privacy biedt, omdat de verticale lijnen van het scherm de inkijk beperken, zonder de ruimte te overweldigen. Tot slot nog een heel praktische opmerking: omdat het scherm eenvoudig te verplaatsen is (of simpel even los geklikt kan worden), is het glas ook makkelijk schoon te maken.

Glamour in de badkamer
De laatste twee noviteiten die tijdens het RIHO Launch Festival getoond werden, zijn de Solid Frosted Tiny wash (7) en de Glamour Bowls. “De Tiny Wash is een uitbreiding in de Solid Frosted collectie, perfect voor het toilet. Deze is er in de kleuren Umber en Smoked. De Glamour Bowls (8) zijn glazen waskommen met een luxe, stijlvolle uitstraling. Heel mooi op bijvoorbeeld een robuuste houten plank”, aldus Govaarts. De buitenzijde van de Glamour Bowl heeft een geruit patroon, de binnenkant is glad. Daardoor hebben de waskommen een glamoureus uitstraling, maar zijn ze tegelijkertijd heel functioneel en makkelijk schoon te maken.
 
 
 
Sanitair & Tegel Specialist | 2024 - oktober | Pagina(s) 42
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Deze pagina printen
Maak een PDF bestand van dit artikel
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?