Onderzoek consumentengedrag raamdecoratie
 
Online leverancier Raamdecoratie.com hield een onderzoek naar de interieursmaak en -bestedingen van consumenten. Zo werd aan de 1.300 respondenten gevraagd, aan welk onderdeel in het interieur ze het meeste geld uitgeven. Bijna 40 procent van hen blijkt het meeste geld aan meubels uit te geven. Op nummer twee staat vloerbekleding en op nummer drie raamdecoratie. Thijmen Bourgondien, eigenaar van Raamdecoratie.com: “Steeds meer mensen kiezen voor kwalitatief hoogwaardige raamdecoratie die niet alleen voor sfeer dient, maar ook een isolerende werking heeft. Nu de energieprijzen de afgelopen tijd naar ongekende bedragen stegen, zochten veel huiseigenaren de oplossing in verduurzaming van de woning. Uit data blijkt dat gordijnen steeds vaker worden meegenomen in dit plan.”
Wat de interieursmaak betreft, kiest 20 procent van de mensen momenteel een ‘Hotel Chic interieur’. Maar ook landelijke, industriële of moderne interieurstijlen zijn populair. Thijmen Bourgondien: “Dat Hotel Chic de meest geliefde interieurstijl is, is niet verrassend. Velours gordijnen zijn bij ons erg populair. Deze passen goed in dit type interieur.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2023 - juni |
Categorie: Zonwering
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken