Klik voor foto Klik voor foto
 
“Stappen op gebied van duurzaamheid”
 
Corine Duchenne, algemeen directeur Praxis:
“Als ik terugkijk op 2022 springen als eerste de stappen die we hebben gezet op het gebied van duurzaamheid eruit. Zo zijn we gestart met het plaatsen van laadpalen voor elektrische auto’s bij onze winkels, zijn we in de overgang naar een elektrisch leasewagenpark en stond onze marketingcampagne in het najaar in het teken van verduurzamen.”
 
“Als onderdeel van deze campagne maakten we onder meer een videoserie met Willie Wartaal, waarin hij laat zien hoe je met snelle en eenvoudige klusjes jaren kunt besparen. Ook maakten we mooie ontwikkelingen in onze digitale klantenstrategie. Zo hebben we de Praxis Plus app voorzien van handige updates en introduceerden we een spaarmechanisme waarbij klanten konden sparen voor korting. Om het klussen voor klanten nog makkelijker te maken hebben we een groot aantal stappenplannen geïntroduceerd en geoptimaliseerd, onder andere voor duurzame klussen zoals het isoleren van een plafond en dak.”

Duchenne vertelt verder: “Daarnaast bouwden we verder aan ons Phygital concept en introduceerden dit in vijf nieuwe winkels. Ook werd ons City concept uitgebreid met twee nieuwe winkels; nummer drie in Rotterdam en alweer de vierde van Amsterdam. In totaal hebben we nu twaalf City-winkels en ook dit concept willen we de komende jaren verder uitbreiden. We sloopten het pand van Praxis Almere Haven om er in acht maanden een compleet nieuwe winkel neer te zetten. En niet zomaar een winkel, Praxis Almere Haven is voorzien van zonnepanelen en een warmtepomp en daarmee de eerste energie neutrale bouwmarkt van Nederland.”

Praxis Makers Beurs
“Op HR-gebied hebben we dit jaar weer mooie stappen gezet voor onze medewerkers. Zo lanceerden we een nieuw introductieprogramma zodat nieuwe winkelmedewerkers meteen aan de slag kunnen. Ook konden we weer een fysieke Praxis Makers Beurs organiseren. 1.500 Praxis-collega’s kwamen naar de Werkspoorkathedraal in Utrecht om kennis te maken met onze leveranciers, te leren over hun (nieuwe) assortimenten en collega’s uit het hele land te ontmoeten onder het genot van een hapje en drankje. Ondanks dat het waarschijnlijk een uitdagend jaar zal gaan worden gezien alle recente ontwikkelingen, hebben we voor 2023 weer genoeg mooie plannen voor onze winkels en medewerkers. We zullen blijven innoveren en ons focussen op onze duurzaamheidsambities.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2022 - november | Pagina(s) 34
Categorie: Doehetzelf (overig)
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken