Kostenstijging
 
Op de website van Qumedia vragen we maandelijks naar uw mening over een op dat moment actueel onderwerp. Nou speelt er momenteel natuurlijk van alles. Toenemende inflatie, de oorlog in Oekraïne, het gebrek aan personeel, stijgende energielasten. Allemaal onderwerpen die direct of indirect niet alleen van invloed zijn op ons privébestaan, maar zeker ook effect hebben op het kostenplaatje van ondernemers. De vraag die we afgelopen maand stelden ging dan ook over de forste kostenstijgingen waar iedereen mee te maken heeft. Vanochtend wierp ik een blik op de antwoorden: het grootste deel van de keukenondernemers die heeft gereageerd, geeft aan dat er sprake is van een kostenstijging van meer dan 50 procent, daarnaast is er een groot aantal ondernemers wiens kosten tussen de 20 en 30 procent zijn toegenomen. Dan zijn er nog wat bedrijven die aangeven dat zij te maken hebben met een kostenstijging tussen de 10 en 30 procent, of van ruim 40 procent. Maar er is geen enkele ondernemer die heeft aangevinkt dat er überhaupt geen sprake is van een toename van de kosten. Dat laatste is natuurlijk geen verrassing, maar dat er zo’n groot aantal ondernemers aangeeft dat ze te maken hebben met een toename van méér dan 50 procent aan kosten, dat is best zorgwekkend. Gelukkig hebben we in deze uitgave van KIM• ook een hoop positieve verhalen. Zo bracht ik onlangs een bezoek aan de Grando-winkel in Lelystad, die volledig volgens de nieuwe huisstijl en uitstraling van de formule is ingericht. Directeur Jean Paul Hagen en marketing manager Eduard van Looij vertellen in deze editie over de beweegredenen voor deze facelift, de zesde sinds 1965. Ook laten we weer een jubilerende keukenondernemer aan het woord; Leon Mennen viert net als KIM• dit jaar zijn veertigste verjaardag in de branche en blikt met ons terug op de afgelopen vier decennia. En natuurlijk hebben we, zoals altijd, de bijdragen van onze columnisten voor u, en de laatste nieuwtjes en noviteiten, met in deze uitgave speciale aandacht voor het thema keukenapparatuur. Plus de vierde aflevering in onze verhalenreeks over het familiebedrijf, met dit keer aandacht voor ‘de zachte kant’ van familiebedrijven. Wij gaan ons nu opmaken voor alweer de laatste uitgave van dit jaar. En mocht u tussen de dagelijkse hectiek door gelegenheid hebben, laat ons dan vooral even weten hoe het in uw bedrijf is gesteld met de kostenstijging. U kunt uw mening achterlaten op onze website.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2022 - november | Pagina(s) 6
Categorie: Keukens (compleet)
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken