Kvik presenteert nieuw winkelconcept
 
Kvik opende begin oktober jl. de deuren van haar vernieuwde winkel te Wateringen. Het is de eerste vestiging in Nederland dat is omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept van de Deense keukenfabrikant Kvik. In het komende jaar volgen meer vestigingen.
 
“Met dit concept willen we in onze winkels een meer huiselijke en inspirerende omgeving creëren””, zo wordt uitgelegd. “Het gebruik van de juiste verlichting, geur, muziek en aankleding moeten hieraan bijdragen. De winkelbalie en bureaus zijn vervangen voor een lounge- en designhoek. Via een vaste looproute worden bezoekers nu langs de diverse Deense ontwerpen in de winkel geleid.”
Rob Wijsman en Edwin Vliegenthart zijn de franchisenemers van Kvik Wateringen. Zij kijken uit naar de nieuwe manier van werken: “De sfeer is huiselijk, alsof je bij een vriend of vriendin op de koffie bent. Er zijn verschillende hoekjes waar je met bezoekers kunt zitten. We spreken klanten niet meer toe vanachter ons bureau, maar staan bijvoorbeeld naast ze in de designhoek. Hier laten we klanten de diverse materialen, kleuren en accessoires zien en stellen we combinaties samen. Zo ontwerpen we samen een design op maat, maar dan wel voor een betaalbare prijs.”
Zowel huidige als nieuwe Kvik-winkels worden in de aankomende periode omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept. “Vanaf volgend jaar zal het nieuwe winkelconcept in meerdere regio’s in Nederland te zien zijn”, vertelt Meike Hoek, marketing manager Kvik Nederland. Het winkelconcept sluit volgens haar goed aan bij de huidige klantbehoefte. “Bij een bezoek aan de winkel weten consumenten vaak al wat ze willen. In de winkel moeten hun ideeën samenkomen. Dit is mogelijk in het nieuwe winkelconcept; klanten kunnen hier materialen bekijken, voelen en combineren en dat in een inspirerende omgeving. We maken moodboards en 3D-tekeningen en realiseren zo samen hun droomkeuken.”
In de winkel is een speciale looproute vastgesteld. Bezoekers worden zo door een Kvik medewerker langs de verschillende Deense designs geleid. Rob Wijsman: “Door de looproute is de winkel beter ingedeeld. We hebben samen met twee designers van Kvik zorgvuldig nagedacht over wat we willen laten zien, hoe we dit willen laten zien en wanneer. Zo is er een goede mix ontstaan tussen het soort stijlen, prijzen en kleuren. Ook de nieuwste design van Kvik Avolia en Corisa zijn nu bij ons te bezichtigen.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2022 - november | Pagina(s) 6
Categorie: Keukenontwerpers
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken