Veel ontwerpvrijheid bij Schüller en next125
 
In juni kregen bezoekers aan de EuroCucina in Milaan al de mogelijkheid om de nieuwe producten van next125 te zien. In september kon men tijdens de Küchenmeile ook in de showrooms van Schüller in het House4Kitchen te Löhne (D) ook kennismaken met deze noviteiten.
 
Kleuren en lakken hebben altijd een belangrijke rol gespeeld bij next125. Voor nog meer ontwerpvrijheid werd Colour Concept flink onder handen genomen. “De 18 satijn en fluweelmatte lakkleuren die bij dit nieuwe concept horen, kunnen perfect worden gecombineerd”, zo wordt meegedeeld. “De mogelijkheden op het gebied van kleur zijn nu haast eindeloos. Als we kijken naar essentiële kleuren, dan zien we dat greeplijsten, schaalgrepen en werkbladen van Systemo nu op het front kunnen worden afgestemd, wat voor rust in de ruimte zorgt.”
Op het gebied van ontwerp en ergonomie zien we ook nieuwe ontwikkelingen in de collectie van next125. Naast de bestaande hoogten van 75 cm en 87,5 cm biedt de nieuwe hoogte van 81,25 cm nu nog meer ontwerpvrijheid. Dit jaar wordt de collectie sideboards van next125 uitgebreid: glasfronten in de kleur Ultragrey zorgen voor een coole uitstraling. Afhankelijk van de smaak van de klant kan het sideboard nog verder worden verfijnd met een opbouw van ‘veganistisch leer’, een nieuw voetstuk en ‘Engelse korven’; nu ook verkrijgbaar in walnoothout.
Daarnaast was er natuurlijk ook aandacht in House4Kitchen voor het merk Schüller. De nieuwe collectie van Schüller omvat onder meer de nieuwe serie Smart Glass Mat, die inspeelt op de grote vraag naar matte fronten met een verfijnde afwerking. De fronten van polymeerglas zijn verkrijgbaar in vijf verschillende kleuren. Een voordeel van Smart Glass is dat het op maat gemaakt kan worden.
Het Tip-on deuropeningsbeslag wordt voortaan al in de fabriek in de bodem of zijkant van het korpus geboord, om de montage makkelijker te maken en tevens voor een perfecte uitstraling. Door de extra stappen bij de productie in Herrieden (D) wordt de montageduur flink verkort.
Het motto van dit jaar luidt ‘at home with Schüller’, waarmee het bedrijf wil zeggen dat het naast de keuken ook andere woonruimten een nieuwe interpretatie geeft. “Schüller heeft immers alle kennis, hoogwaardige materialen, zorgvuldig geselecteerde kleuren en innovatieve technieken daarvoor in huis.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2022 - oktober | Pagina(s) 34
Categorie: Keukenkastjes
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties