Groei douche-wcís in Europa
 
De Europese top 10 landen op gebied van sanitair verkochten in 2021 al bijna 100.000 douche-wc's. Dat blijkt uit onderzoek van Unternehmensberatung Titze GmbH in Neuss (D). Daarbij werden marktontwikkelingen geanalyseerd in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, BelgiŽ, Groot-BrittanniŽ, Frankrijk, ItaliŽ, Spanje en Polen. Het onderzoek omvatte de productgroepen keramiek, wastafels en toiletten (waaronder ook douche-wcís). In totaal werden in de genoemde landen bijna 5,8 miljoen toiletten, wastafels en urinoirs op de markt gebracht.
 
Opvallend wordt met name de groei van de douche-wcís genoemd. De grootste productgroep daarbinnen zijn de geÔntegreerde douche-wc's, met een aandeel van 70,8 procent. Universele douche-wc-brillen hebben een marktaandeel van 19,8 procent.
Gemiddeld over alle 10 landen behaalt de badkamer- en sanitairhandel binnen de genoemde keramische producten een marktaandeel van 41,6 procent. Doe-het-zelfzaken hebben een aandeel van 27,2 procent; dit aandeel nam toe tijdens de corona-pandemie. De online verkopen groeiden naar een marktaandeel van 19,1 procent. (bron: Titze GmbH)
 
 
Delen
 
Categorie: Toiletten/bidets
 
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken