Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 
“Wij is erg belangrijk voor ons”
 
De nieuwe visie van heroal
Heroal, het bedrijf voor aluminium systeemoplossingen, komt met een vernieuwde bedrijfsvisie. Dr. Max Schöne Jürgen Peitz en Dr. Ramon Knollmann, het managing direction team bij Heroal, vertellen over deze nieuwe visie en leggen uit wat de strategische richting is van het bedrijf. “Wij creëren ruimtes die het leven verrijken.”
 
“Mensen brengen een groot deel van hun leven in gebouwen door. Met onze systeemoplossingen voor zowel de gebouwschil als de binnen- en buitenruimte hebben wij rechtstreeks invloed op deze woon- en werkruimtes. Onze systeemoplossingen creëren namelijk niet alleen bouwelementen of gevelconstructies, maar ook leefruimtes, waarin onze producten een belangrijke rol spelen. Die bepalen namelijk voor een groot deel zowel de uitstraling als de sfeer. En dat is nou precies waar onze visie voor staat. Ons bedrijf streeft altijd naar oplossingen die het leven in ruimtes verrijken in de gebouwen van nu en die van de toekomst. Dit lukt ons doordat wij meer creatieve vrijheid, comfort, veiligheid en duurzaamheid bieden”, vertelt Dr. Max Schöne.

Wie spreekt heroal met deze visie aan?
Jürgen Peitz: “Met onze visie willen wij iedereen bereiken die een band heeft met ons als onderneming of met onze systemen, en natuurlijk ook iedereen die van plan is om nu of in de toekomst te gaan bouwen. ‘Wij’ is erg belangrijk voor ons. Hiermee bedoelen we niet alleen ‘wij als heroal team’, maar ook onze nauwe samenwerking met onze klanten, leveranciers en partners. Onze visie gaat dan ook hand in hand met een waardepropositie voor onze verschillende doelgroepen. Ik zal dit in het kort uitleggen. De eerste doelgroep bestaat uit de verwerkers. Deze groep bieden wij een innovatieve, hoogwaardige en perfect afgestemde reeks oplossingen die bijdragen aan een efficiënte productie en verwerking. Daarnaast is er ook nog ons serviceportfolio om ons gezamenlijke succes en onze samenwerking uit te breiden. De tweede groep bestaat uit de architecten en planners. Zij profiteren van meer vormgevingsvrijheid en planningszekerheid dankzij onze geïntegreerde, duurzame systeemoplossingen die perfect op elkaar zijn afgestemd. Uiteraard staan wij daarbij constant voor hen klaar met uitgebreid advies en ondersteuning bij de planning. De derde doelgroep, de investeerders, heeft een zeer uitgebreide keuze dankzij ons uitgebreide portfolio van oplossingen voor succesvolle projecten. En last but not least zijn er nog de opdrachtgevers, die een individueel, duurzaam en veilig thuis krijgen waar generatie na generatie van zal genieten.”

U geeft aan dat duurzaamheid hoort bij uw aanbod van oplossingen. Waarin is dit terug te vinden?
Dr. Ramon Knollmann: “Het is een missie van heroal om een complete bijdrage te leveren aan een duurzame toekomst. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan maatschappelijke verantwoordelijkheid, milieubescherming en de ontwikkeling en fabricage van recyclebare systemen. Onlangs hebben wij het Cradle to Cradle-certificaat in de categorie zilver ontvangen als internationale erkenning voor het gebruik van milieuveilige, gezonde en her-bruikbare materialen in onze aluminium systeemoplossingen. Bovendien verstrekken wij voor veel van onze systemen milieuproductverklaringen (Environmental Product Declarations, kortweg EPD’s). Verder hebben wij doelstellingen gesteld rond ESG (Environmental Social Governance ,oftewel milieu, maatschappij en governance). Zo streven wij er onder meer naar om tegen 2040 CO2-neutraal te zijn en werken wij constant aan de vermindering van emissies en afval. Bovendien steunen wij liefdadigheidsprojecten en stimuleren we onze medewerksters en medewerkers om maatschappelijk betrokken te zijn. Ook hebben wij een compliancesysteem geïmplementeerd om onwettig gedrag, corruptie en oneerlijke concurrentie consequent te vervolgen en ervoor te zorgen dat de ethische nor-men van heroal in de hele toeleveringsketen worden nageleefd.”

Hoe is deze visie van invloed op uw productportfolio?
Jürgen Peitz: “Met ons portfolio breiden wij de meerwaarde voor onze klanten uit. Alles wat klanten nodig hebben voor zowel de gebouwschil als de binnen- en buitenruimte krijgen ze bij heroal uit één bron. Bij de ontwikkeling van onze producten leggen wij de focus op duurzaamheid, efficiëntie, intelligentie en design. Daarbij blijven wij de behoeften van al onze klanten nauwlettend in de gaten houden. Hierdoor kunnen onze systemen leefruimtes individueel, comfortabel, veilig en energie-efficiënt maken. Zo hebben wij bijvoorbeeld met de serie Easy Mount systemen ontwikkeld zoals het deurvleugelprofiel heroal D 72 PF EM en de zonwering heroal VS Z EM. Deze vallen op omdat ze heel efficiënt zijn verwerkt. Op het gebied van brandveiligheid profiteren de gespecialiseerde partners van heroal van een consistente systeemlogica. Ook de heroal zonweringsystemen vallen erg op. Enerzijds door hun bijzondere esthetiek dankzij de talrijke opties voor zonwering, zoals de hoekoplossing heroal VS Z voor schaduw in hoeken. Anderzijds door de harmonieuze integratiemogelijkheden, zoals in het vliesgevelsysteem heroal C 50. Intelligentie speelt een belangrijke rol bij al onze nieuwe en verdere ontwikkelingen. De heroal systemen zijn nu al compatibel met smart home.”

Ook op het gebied van digitalisering heeft heroal de laatste jaren veel gedaan. Hoe ondersteunt u uw klanten met digitale oplossingen?
Dr. Max Schöne: “Wij hebben digitale oplossingen zelf ontwikkeld of geïntegreerd in ons serviceaanbod, dat het hele proces van de planning tot het gebruik van een gebouw bestrijkt. Zo stellen wij bijvoorbeeld in onze online werkomgeving, de heroal Communicator, productinformatie, BIM- en CAD-gegevens ter beschikking, maar ook diverse plan-ningstools. Dit alles zorgt ervoor dat de projectplanning een stuk eenvoudiger wordt. De berekening en constructie worden op hun beurt eenvoudiger door andere branchespecifieke tools, zoals ATHENA of de heroal editie van LogiKal. Dankzij de heroal configurator en een EOS/EDI-interface kan het bestelproces bijzonder efficiënt verlopen. Bij de productie wordt het papierloze proces ondersteund door LogiKal MES en een datamatrixcode, die op onze profielen is aangebracht. De datamatrixcode maakt ook de ingangscontrole eenvoudiger, omdat de profielen gemakkelijk kunnen worden geïdentificeerd.”

Welke ondersteuning biedt u nog meer aan heroal vakspecialisten?
Jürgen Peitz: “Met veel van onze partners hebben wij al jarenlang een goede band. Onze klanten stellen vooral de persoonlijke band op prijs die ze bijvoorbeeld hebben met de heroal chauffeur. Omdat hij regelmatig producten levert, kent hij de plaatselijke situatie erg goed. Ook waarderen klanten de band met de application engineer die altijd klaarstaat om technische vragen te beantwoorden. Verder bieden wij een heleboel services aan ter ondersteuning van klantenwerving en marketing. Denk bijvoorbeeld aan het overzicht van vakspecialisten op onze website of aan de configurator voor voordeuren en terrasoverkappingen. In de toekomst willen wij ons serviceaanbod nog uitbreiden. Zo willen wij het technische advies per land optimaliseren. Daarvoor zijn wij de centrale distributie aan het reorganiseren. Omdat wij ook internationaal nog nauwer met onze klanten willen samenwerken, hebben wij onlangs bijvoorbeeld een showroom in Praag geopend. Met het opleidingsaanbod van de heroal Academy of het partnerprogramma heroal partner+ helpen wij onze partners om zichzelf en hun team voor te bereiden op de toekomst. Bovendien bieden wij heroal vakspecialisten diverse platforms, zoals het heroal Forum, waar zij onderling kunnen netwerken en productontwikkelingen en -ideeën uit kunnen wisselen.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2022 - juni | Pagina(s) 22
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken