Kwaliteit tegelwerk is belangrijker dan prijs
 
Tegelbrancheorganisatie Bovatin liet onderzoek doen onder ca. 3.000 consumenten, die in de afgelopen jaren tegels hadden geplaatst of laten plaatsen. In het onderzoek werd ingegaan op vragen als: Waarom kiest een consument voor tegels? Hoe kiest hij een bedrijf dat de tegels voor hem gaat plaatsen? Hoe past garantie en de brancheorganisatie in dat plaatje? Vaak wordt aangenomen dat het (ook) de consument om ‘de laagste prijs’ gaat. Wat verwacht een consument van een tegelzetter?
Enkele belangrijke uitkomsten in het rapport van Bovatin zijn:
• Een goede kwaliteit van het werk (90 procent), een goede persoonlijke indruk/communicatie (40 procent) en het nakomen van afspraken (77 procent) zijn zaken die een consument belangrijk vindt. Voor slechts 13 procent van de consumenten (jongeren iets meer) is de prijs een onderwerp. Ook diploma’s en certificeringen (5 procent) worden weinig genoemd. Bouwgarantie wordt door 37 procent van de respondenten belangrijk gevonden. Het lidmaatschap van Bovatin vindt 12 procent (ouderen: 16 procent) een belangrijk punt.
• De meeste respondenten zijn achteraf tevreden met het tegelwerk.
• Als reden om voor tegels te kiezen wordt vaak (76 procent) als reden aangegeven dat deze goed combineren met vloerverwarming. Van de doelgroep heeft een relatief klein deel tegels in de woon- en/of slaapkamer laten plaatsen. Vooral in de slaapkamer wordt nauwelijks voor tegels gekozen. PVC maar ook hout worden vaak genoemd als alternatief voor tegels in deze ruimtes.
• De meeste respondenten besteden het plaatsen van tegels uit. Meestal aan een aannemer of zelfstandige tegelzetter.
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken