Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 
De marathon van Hubo
 
Terugblik 2021
“Hoewel 2021 stroef begon, met een volledige lockdown, heeft dit voor Hubo absoluut niet de toon gezet voor de rest van het jaar. Ondanks de beperkingen rondom corona, zal 2021 een mooie plek krijgen in het geschiedenisboek van Hubo.” De organiastie kijkt kort terug op het jaar 2021.
 
“Het jaar werd in januari ingeluid met de start van de officiële Hubo mbo 3 opleiding. Op woensdag 27 januari zaten de studenten van het eerste leerjaar in de digitale schoolbanken. In maart werd het succesvolle eigen verfmerk Karakter uitgebreid met een kant-en-klare professionele verflijn. Ook april viel niet tegen. De WhatsApp pilot nam toen namelijk een vlucht. Hubo ontving op dat moment ruim 500 bestellingen per dag via WhatsApp. Ook keerde op 15 april 2021, na 4 jaar, Hubo weer terug in Hoevelaken. Een volledig nieuwe winkel, met ruim 1.000 m2 vloeroppervlakte.

Sinds 2016 bouwde Hubo ruim 65 Multimate winkels om naar Hubo. In mei werd de laatste ombouw afgerond. Met 190 winkels is Hubo de doe-het-zelf formule met de meeste winkels in Nederland.

Stadswinkel
Hubo sloot het eerste half jaar goed af met de opening van de eerste Hubo Stadswinkel in Rotterdam-Kralingen, op donderdag 17 juni. Hubo sloeg met de stadswinkel een nieuwe weg in. Het uitgangspunt blijft uiteraard hetzelfde Hubohelpt: hulp bij meten, maken en monteren. Service op de eerste plaats. Echter zijn de inrichting van de winkel en het assortiment volledig afgestemd op de behoeftes van consumenten die wonen in de stad. Als eyecatcher staat er een mooie kluskar voor de deur en in de winkel vinden consumenten assortimenten met onder andere de focus op langer thuis wonen en veilig wonen.

Hubo helpt het bos
Om bij te dragen aan het wereldwijd behoud van bossen investeerde doe-het-zelf keten Hubo in juli in de vergroening van natuurgebied Het Groene Woud in Boxtel en het tropisch regenwoud Turrubares Region in Costa Rica. Dat deed Hubo met de campagne ‘Hubo bos’, waarbij het doel was om minimaal 2.500 bomen de grond in te krijgen. Klanten konden meedoen door middel van een donatie van 300 klantenpaspunten, aan elke donatie voegde Hubo nog eens drie euro toe, voldoende voor het planten van één boom. In slechts zeven weken werd het doel, 2.500 bomen, al behaald.

Feest
Op 19 augustus werden de genomineerden voor de ‘Beste Winkelketen van Nederland 2021-2022’ bekendgemaakt. Hubo werd genomineerd en ging er in september vervolgens met de winst vandoor. Hubo is gekroond tot de ‘Beste Winkelketen van Nederland’ in de categorie Bouwmarkten. Daarnaast won Hubo ook nog eens de ‘Beste Folder Award 2021’. Ruim 6.000 consumenten verkozen de doe-het-zelf keten in de categorie Huis, Tuin en Dier onder andere boven Karwei en Intratuin. Landelijk gezien eindigde Hubo zelfs op de derde plek van folders met de hoogste consumentenwaardering.

Al met al een jaar waar Hubo met trots op terug kan kijken.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2021 - december | Pagina(s) 22
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken