Bauhaus: focus op de toekomst
 
Partnerschap en planning
De webshop van Bauhaus werd in december 2020 naast click & collect uitgebreid met thuisbezorging. En dat kwam geen dag te vroeg. In de eerste maanden van de lockdown moest het team alles op alles zetten om de klanten nu ook online te bedienen.
 
Het assortiment in de webshop groeide dit jaar in rap tempo van 17.000 producten naar 36.000. “Een huzarenklus”, zegt Herwin Oost met gepaste trots. “Maar je ziet, als je team goed in elkaar steekt en je versterkt elkaar, dan kan je bergen verzetten.”

Bauhaus opende in coronatijd de eerste vestiging in het westen van het land: in maart gingen de deuren van Bauhaus Den Hoorn op een kiertje open. Normaal gesproken zou dat gepaard gaan met een stevige openingscampagne, maar door corona was er geen ruimte voor een feestje. Met het winkelen op afspraak hadden de kersverse medewerkers in Den Hoorn direct al een eerste uitdaging te pakken. Inmiddels komt Den Hoorn goed op stoom, aan klussers ontbreekt het in ieder geval niet in deze tijden.

Uitdagingen supply chain
Midden van het jaar werd de retail in Nederland, en daarmee ook Bauhaus, geconfronteerd met een stevige uitdaging op het gebied van beschikbaarheid en supply chain. Bauhaus zocht partnership bij zijn leveranciers en kreeg die voor de volle honderd procent. Dat gecombineerd met een messcherpe planning zorgde ervoor dat de beschikbaarheid van het assortiment op hoog niveau gewaarborgd bleef en blijft. “Dankzij grote internationale inkoopkracht en flexibele logistiek met alle negentien landen van Bauhaus samen hebben we onze eigen importkanalen sterker in kunnen zetten en de voorraadposities van eigen merken en seizoenproducten stabiel kunnen houden,” aldus Oost.

Voldoende slagkracht achter de schermen dus. Toch is het de man op de vloer die uiteindelijk het gezicht naar de klant is en voor een groot deel het succes bepaalt, weet ook de algemeen directeur Nederland: “Als er één groep is geweest die elke dag weer zijn flexibiliteit, aanpassingsvermogen en doorzettingsvermogen heeft laten zien in deze lastige tijd, dat zijn dat wel de vestigingsmedewerkers. Die medewerkers staan in de frontlinie en ik neem m’n pet voor hen af”.

Focus op de toekomst
En wat brengt 2022? De focus bij Bauhaus ligt op de toekomst. “Doel is om komend jaar het complete assortiment beschikbaar te hebben in de webshop. Daarnaast zetten we in op vergroting van het marktaandeel van de fysieke vestigingen.” Vestiging nummer vijf zal zeer waarschijnlijk Amersfoort worden. De opening wordt verwacht in 2023.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2021 - december | Pagina(s) 22
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken