Klik voor foto Klik voor foto
 
“Een jaar in het teken van ons nieuw phygital concept”
 
Corine Duchenne, Algemeen Directeur Praxis:
“Als ik terugblik op 2021, kijk ik terug op een mooi jaar. Een jaar dat vooral in het teken stond van ons nieuw gelanceerde phygital concept. In dit concept sluit de fysieke winkel beter aan op de online kanalen van Praxis, bijvoorbeeld door het gebruik van QR-codes en configuratoren. Hierdoor versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd”, vertelt Corine Duchenne, algemeen directeur Praxis.
 
“Praxis Hoogeveen was de eerste winkel die we begin 2021 openden volgens dit concept, daarna volgden Amersfoort, Son en Drachten. Het is een concept dat steeds wordt doorontwikkeld en het plan is om dit naar veel meer Praxis-winkels uit te rollen. Onze heropeningen beperkten zich niet tot deze vier winkels. Zo verhuisde Praxis Harderwijk naar een compleet nieuw pand en openden wij Praxis Amstelveen volledig in nieuwe look & feel. Verder is Praxis een samenwerking gestart met Zoofy, om klanten makkelijk in contact te brengen met vakmensen bij hun in de buurt voor het uitvoeren van hun klus en hebben wij een chatbot geïntroduceerd die klanten 24/7 kan helpen met hun vragen.”

Functiehuis
“Daarnaast hebben wij op HR-gebied mooie stappen gezet voor onze medewerkers. Voor de winkels hebben wij een vernieuwd functiehuis en nieuw introductieprogramma gelanceerd, en voor onze hoofdkantoor medewerkers hebben wij hybride werken binnen onze organisatie meer geïntegreerd en vormgegeven. Tevens organiseerden wij verschillende digitale events voor onze medewerkers, waaronder de Digitale Makers Fair en het Online Praxis Christmas event. Ook op marketinggebied hebben wij mooie successen met z’n allen weten te behalen. Zo hebben wij de rekenhulp vloeren gelanceerd in onze app, van de zomer een mooie influencerscampagne opgezet en het 2-jarig jubileum van ons loyaliteitsprogramma Praxis Plus gevierd.

Logistieke uitdagingen
Ondanks deze mooie highlights werd ook 2021 nog steeds in grote mate gemarkeerd door het coronavirus. Naast het feit dat het elke keer weer schakelen was voor onze collega’s in de winkels en op het hoofdkantoor bij de invoering van nieuwe coronamaatregelen, kregen wij net zoals andere retailers te maken met de nodige logistieke uitdagingen. Dit kwam onder andere door de blokkade op het Suezkanaal, prijsstijgingen van containers en grondstoffen, en tekorten aan bouwmaterialen. Alle goederen die geïmporteerd werden waren langer onderweg. Hierdoor lagen goederen later dan gepland bij ons in de winkels en was het voor de afdelingen Supply Chain & Assortment telkens weer een uitdaging om ervoor te zorgen dat de winkels goed bevoorraad werden.

Al met al een mooi jaar om op terug te kijken. Wij zijn super trots op onze medewerkers. Zonder hun tomeloze inzet hadden wij dit jaar deze mooie resultaten niet kunnen behalen. En, wat 2022 voor ons in petto heeft? Dat is nog steeds met de huidige coronaontwikkelingen moeilijk te voorspellen. Wel hebben wij voor 2022 weer mooie projecten op de planning. Dus hou ons in de gaten.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2021 - december | Pagina(s) 22
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties