Lente!
 
Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van.

Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijbehorende ontwikkelingen worden we niet zo blij. Winkelen op afspraak betekent minimaal 4 uur van tevoren aanmelden, en dan een keuze in een tijdslot maken. Om 08.00 uur bij de winkel voor de deur staan en dan gedurende 20 minuten shoppen met een boodschappenlijst, en door. Gezelligheid kent geen tijd was het toch? Nee hoor, geen tijd voor impuls aankopen. Dat heeft nogal zijn weerslag op de omzet.

Online dan? Niet alle artikelen zijn voorradig, en een minimum orderbedrag dient gehaald te worden, anders gaat de orderpicker niet aan de slag voor u. Laat maar.

De boodschappen zijn thuisgebracht, we hebben kleding en huishoudelijke artikelen online besteld en afgehaald, en de drogisterij bezocht. Zijn we toch even erop uit geweest na een dag schermen met de collega’s.

Dan nu maar focussen op de vakantieplannen. Voor de vakantieparken wordt dit jaar een sterk herstel en gezonde groei verwacht volgens de sectorspecialisten van de Rabobank*. We gaan dus dit jaar massaal in Nederland op vakantie als gevolg van onduidelijkheden over reismogelijkheden en mogelijke vaccinatiepaspoorten. Volgens het CBS** die het vakantiegedrag analyseert, gaven we in 2019 ca. € 3,688 miljard uit aan vakanties in Nederland. Aan de vakanties in het buitenland werd ca. € 18,311 miljard uitgegeven. Nu we hoogstwaarschijnlijk in Nederland blijven, ben ik benieuwd of we geld overhouden en dat aan andere zaken gaan uitgeven.

Zal dit dan in uw voordeel zijn? Sprake is van een toenemende vraag naar zonwering mede in verband met de massaal ingerichte thuiskantoren. Daarnaast zullen de eveneens toenemende koopkracht van de consument, en investeringen in renovatie en modernisering van woningen de komende jaren naar verwachting leiden tot een grotere vraag. Belangrijk is in te spelen op de wens om hoogwaardige technologieën toe te passen in combinatie met innovatieve ontwerpen op de woningmarkt. Hiermee worden inkomstenkansen aanzienlijk vergroot.

Let op. Toch zullen naar verwachting meer en meer aankopen verschuiven van offline naar online. Is uw website nog actueel? Maak u het uw klant makkelijk met behulp van een configurator. Standaard en minder keuze leidt tot directe aankopen. Maatwerk vraagt aandacht en service. Waar richt u zich op?

Fijne meivakantie en heel veel succes in de sales!



Bron:
*) https://www.rabobank.nl/kennis/s011128089-horecasector-herstelt-van-corona-pandemie-vanaf-halverwege-2021 />
**)
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/hoeveel-geven-nederlanders-uit-aan-vakanties
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2021 - april | Pagina(s) 33
Categorie: Management, Economie
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google