Van wespenbus tot TV-reclame: Unilux boodschap is overal
 
Unilux campagne ‘Bescherm de insecten’ gaat door
Schrik niet, wanneer u ergens in de komende weken een reusachtige wesp op de weg voorbij ziet komen. Met haar wespenbus maakt Unilux een statement waar niemand omheen kan. De Nederlandse horrenspecialist geeft met deze bijzondere en opvallende bus de aftrap voor het nieuwe seizoen, waarin de boodschap “Bescherm de insecten met Unilux horren” wederom centraal staat.
 
In 2020 zette Unilux al groots in op het belang van insecten en het nut van de kleine beestjes voor onze leefomgeving. Ook dit jaar zal Unilux weer met grote regelmaat te zien zijn op de RTL tv-zenders met hun commercials en de ‘Bescherm de insecten’ promo bij RTL Buienradar (tot half april). Daarnaast is Unilux dit seizoen te zien als partner van de online RTL Muggenradar. Unilux heeft zich tot doel gesteld mensen bewuster te maken van de insectensterfte in de wereld en de desastreuze gevolgen die dit met zich meebrengt. De vorig jaar ingezette campagne krijgt dit jaar dan ook een nadrukkelijk vervolg. Met de wespenbus en de tv-commercials, maar zeker ook in de communicatie met de lokale Unilux horrenspecialisten. Zij worden uitgebreid voorzien van fraai promotiemateriaal en boeiende content, zodat ook zij de boodschap ‘Bescherm de insecten met Unilux horren’ kunnen communiceren.
Dat de constante inzet van Unilux voor het onder de aandacht brengen van deze boodschap zijn vruchten afwerpt, blijkt ook uit onderzoek van Marktdata 2020. Hieruit komt naar voren dat Unilux in de categorie raamdecoratie, afgelopen jaar in de top vijf van online meest gezochte merken en winkelformules in insectenwering stond, naast bekende namen als Velux, Gamma, Bruynzeel en Hamstra. Bovendien stond Unilux bovenaan bij de merken die het zoekvolume het sterkst zagen toenemen.Vanzelfsprekend wil Unilux dat haar horrenspecialisten meeprofiteren van deze groei en de sterke online vindbaarheid van Unilux. Afgelopen jaar kwam de marktleider in horren met een unieke B2B oplossing, waarbij de inmiddels meer dan 1.600 dealers via de volledig uitgeruste Unilux horren webshop op hun beurt consumenten kunnen ontzorgen door juist te meten, monteren en aftersales te verzorgen. Bovendien heeft Unilux in 2020 de verkoopcommissie voor haar dealers verhoogd, zodat zij zonder zelf te investeren in een complexe maatwerk webshop, optimaal kunnen profiteren van de uitgebreide B2C marketingcampagnes van Unilux; huis-aan-huis, op internet, radio en TV. En op de weg, want ook consumenten zullen de bijzondere Unilux wespenbus de komende tijd veelvuldig op de weg tegenkomen.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2021 - april |
Categorie: Gaas en hor, Zonwering
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken