Merkpresentatie in het corporate design
 
Markilux
Het afgelopen jaar heeft veel overhoop gehaald en de digitalisering versneld. De analoge wereld moest zich deels in een virtuele vorm transformeren. Een voorbeeld hiervan is de beurs R+T digital als alternatief voor de fysieke belangrijkste vakbeurs ter wereld voor rolluiken, poorten en zonweringen. Ook zonweringspecialist markilux zal zijn producten en diensten hier online presenteren.
 
"We hadden vroegtijdig besloten dit jaar weer bij de R+T-beurs in Stuttgart aanwezig te zijn. Op dat moment kon echter nog niemand weten dat de expo digitaal zou plaatsvinden en waarschijnlijk pas vanaf 2022 weer live zal worden gehouden", zegt Klaus Wuchner, directeur Verkoop en Marketing bij markilux. Het bedrijf juicht deze stap van Messe Stuttgart toe en staat achter het onlineaanbod. Want zo wordt er een alternatief kader geboden om, ondanks de huidige situatie, in een groter internationaal forum met klanten van gedachten te kunnen wisselen.
Bij de aanwezigheid ligt de nadruk op de volgende thema's: beschaduwing van grote oppervlakken bij projectactiviteiten en internationale verkoopstructuren. Bovendien is er sprake van uitbreiding in de format-productfamilie’ en in de doekcollectie. Verder staan een nieuwe verlichtingsoptie en een diepere blik op de ‘Selection MX’ met haar bijzondere metallic kleuren en oppervlakken op de agenda. "De digitale stand zal net als zijn analoge tegenhanger een typische merkpresentatie van ons zijn. Klanten uit de hele wereld zullen in het Corporate Design worden verwelkomd en via veelsoortige mediavormen worden geďnformeerd over nieuwe en boeiende producten en ontwikkelingen bij markilux", benadrukt Michael Gerling, directeur Productie en Techniek.
"Het virtuele format van de beurs is eigenlijk al bijna normaal", zegt Klaus Wuchner. Hij vervolgt: "We moesten in 2020 allemaal veel leren; we hebben gebruikgemaakt van online kanalen om in een jaar van fysieke afstand het contact met onze partners en klanten in stand te houden. "De omgang met avatars, grafische contactpersonen bij de stand op de beurs, is weliswaar nog relatief nieuw en vergt meer technische inspanning, maar Messe Stuttgart biedt hierbij actieve steun om ook het digitale evenement tot een succes te maken.” Men is bij markilux erg benieuwd naar de toeloop van bezoekers en naar hun feedback. Want het internetplatform biedt ook zeker enkele voordelen, zoals het wegvallen van de reistijd, langer beschikbare media-inhoud en flexibiliteit wat betreft de tijdstippen bij het bezoek aan de beurs. "Toch zullen waarschijnlijk alle deelnemers nu al uitzien naar een persoonlijke ontmoeting komend jaar in Stuttgart, als de R+T misschien weer in de gebruikelijke analoge versie kan plaatsvinden", hoopt Klaus Wuchner.
 
 
Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2021 - februari | Pagina(s) 16
Categorie: Zonwering, Vakbeurzen
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Welke gevolgen heeft de komst van Amazon?