Samsung: ‘door lockdown meer passie voor koken’
 
Uit het onderzoek, dat IPSOS MORI voor Samsung uitvoerde, komt naar voren dat mensen zich sterker met hun thuis verbonden voelen sinds de pandemie uitbrak. Het onderzoek vond plaats onder in totaal 10.883 volwassenen in Europa. De uitkomsten zijn weergegeven in het rapport ‘Decentralised living: from lockdown habits to a new way of living’, dat eind 2020 werd gepresenteerd.
 
“32 procent van de respondenten zegt het nu belangrijker te vinden hoe hun huis eruit ziet dan voor de pandemie”, constateert Samsung. “Voor bijna een derde van de respondenten staat thuis sinds de uitbraak van de pandemie synoniem voor een ‘veilige plek’. De verschuiving in de betekenis die we aan het woord ‘thuis’ toekennen, heeft ook praktische gevolgen. Zo veranderen de zaken die mensen aanschaffen, en waarom ze dat doen. Ruim een op de vijf mensen (22 procent) geeft aan het nu belangrijker te vinden om spullen te kopen die je huis comfortabeler maken.”
Op de vraag wat mensen zouden doen met hun spaargeld zeggen de respondenten bijna zeven keer zo vaak dat ze dat liever zouden uitgeven aan smart tech of smart appliances voor thuis (21 procent) dan aan designerkleding (3 procent) en designeraccessoires (2 procent).
“Niet alleen is de manier waarop mensen hun huis zien veranderd; datzelfde geldt voor hoe ze hun tijd thuis besteden. 32 procent van de respondenten doet nu activiteiten thuis die ze eerder nooit deden. Zo hebben veel mensen tijdens de lockdown een passie voor koken ontwikkeld met als gevolg dat de keuken weer een centrale plek in het huishouden heeft ingenomen. De helft van de ondervraagden (50 procent) zegt dat ze hun keuken graag willen verbeteren en één op de vier koopt de komende twaalf maanden waarschijnlijk huishoudelijke apparatuur. Ook dit wordt ondersteund door de verkoopcijfers van Samsung, er zijn op jaarbasis 12 procent meer grote koelkasten verkocht.”
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google