Derde Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown
 
Onderzoek Luxaflex
Ondanks dat we dit jaar met z’n allen verplicht meer thuisblijven, vindt meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen.
 
Ook voelt de ruime meerderheid (85%) zich ondanks het vele thuiswerken helemaal ontspannen thuis. Luxaflex onderzocht in september hoe Nederlanders zoal hun tijd besteden in huis. Een goed programma op de televisie, een spannende film of hilarische serie: Nederlanders zijn er dol op. Maar liefst 71 procent van de Nederlanders geeft aan dat dit behoort tot de favoriete bezigheid thuis. Ook lezen blijkt nog steeds een populair tijdverdrijf te zijn in de Nederlandse huizen: voor vier op de tien Nederlanders is een goed boek of eenkrant een van de meest favoriete bezigheden. Daarnaast vindt een derde het fijn om thuis bij te praten met partner, familie of vrienden. Naast entertainment en bijkletsen, houden Nederlanders zich ook graag bezig met hobby’s. Zo zegt een kwart van de Nederlanders zich goed te kunnen ontspannen tijdens het koken en houdt nagenoeg een vijfde zich graag bezig met tuinieren of een andere creatieve hobby.
In haar nieuwste campagne laat Luxaflex zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - december |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken