Het thuisgevoel van Luxaflex
 
Extra belangrijk tijdens lockdown
Ondanks dat Nederlanders dit jaar verplicht meer dan ooit thuisblijven, kijkt meer dan driekwart (78%) ernaar uit om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Dit blijkt uit onderzoek van Luxaflex, waar ze als geen ander weten hoe belangrijk het is om je thuis te voelen.
 
Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze zich veilig voelen en privacy hebben, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft (45%) geeft aan dat veiligheid een van de belangrijkste voorwaarden is om zich ergens thuis te kunnen voelen en een derde geeft aan dat privacy een aspect is waar zij veel waarde aan hechten. Door mannen en vrouwen worden verschillende aspecten benoemd als het gaat om het thuisgevoel. Zo is het gevoel van veiligheid voor vrouwen iets belangrijker (49%) dan voor mannen (41%), terwijl mannen juist meer waarde hechten aan internet en elektronica (43%).
Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur ook een rol. Voor mannen blijkt vooral een comfortabel interieur (31%) van belang, terwijl stijl een kleinere rol speelt (21%). Vrouwen hechten iets meer waarde aan zowel het comfort (35%) als de interieurstijl (31%). De overige eigenschappen van een huis spelen ook een rol bij ons thuisgevoel. Voor Nederlanders zijn bijvoorbeeld de omgeving van het huis (24%), een fijne buitenruimte (24%), veel licht (22%) en persoonlijke items zoals foto’s en kunst (19%) van belang. Hoe het pand zelf eruitziet, of het nu nieuwbouw is of juist een karakteristiek huis, is het minst bepalend voor het thuisgevoel. In haar nieuwste campagne laat Luxaflex zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - december |
Categorie: Zonwering, Raamdecoratie
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken