Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 
Hoe Schlappi de komende 30 jaar zijn kwaliteit hoog houdt
 
Schlappi Markiezen
“Schlappi Markiezen produceert al sinds 1986 enkel markiezen met kwaliteit vanaf de beginfase tot aan de levering. Hoe wij ook de komende 30 jaar die kwaliteitsnorm in stand gaan houden? Dat heeft alles te maken met het vakmanschap van Schlappi, de persoonlijke service en de vooruitstrevende innovaties.”
 
“Alleen door te zorgen dat álles klopt, voldoet Schlappi aan de hoogste kwaliteitsnormen en blijven wij bovenaan de kwaliteitsladder”. Aan het woord is Dennis Schoormans, sinds een aantal jaren eigenaar van Schlappi Markiezen. “Markiezen maak je niet, die bouw je”, doceert Schoormans. “Het begint allemaal bij het frame. Schlappi gebruikt uitsluitend de beste kwaliteit hout of aluminium voor het frame en de omkasting. De frames worden vervolgens bekleed met de beste doeken. De gebruikte garens en popnagels sluiten daar perfect bij aan. Dit gebeurt op dezelfde manier waarop ook fauteuils worden gestoffeerd. Een markies van Schlappi verlaat de fabriek pas als hij op meer dan vijftig kwaliteitspunten is goedgekeurd. Alleen zo ontstaat de topkwaliteit waar wij garant voor staan.”

Vakmanschap
“Er zijn levensgrote verschillen tussen markiezen. Sommige daarvan zie je direct, andere openbaren zich pas na verloop van tijd. Enkele herkenningspunten van Schlappi zijn: altijd vijf slagen, altijd het juiste garen in bijpassende kleur en altijd en alleen hoogwaardig maatwerk. De vakmensen die bij ons werken hebben een uitmuntend oog voor detail en maken elke markies op maat. Puur vakmanschap.”
Schoormans vervolgt: “Persoonlijke service staat bij Schlappi ontzettend hoog in het vaandel en kwaliteit staat altijd op nummer één. Alleen het allerbeste is goed genoeg. Dat trekken we ook door in onze service. Ik houd persoonlijk contact met iedere geselecteerde dealer en neem uitgebreid de tijd om een dealer van deskundig advies te voorzien. Ook zorgen wij ervoor dat artist impressions, technische tekeningen en de logistiek tiptop in orde zijn. Het persoonlijke contact is een speerpunt van ons en zorgt voor een groot scala aan tevreden klanten.”

Het streven van Schlappi is erop gericht om de zonweringmarkt altijd een stap voor te blijven. Dat doet het bedrijf onder andere met dimbare led-verlichting die in het markiesprofiel wordt ingebouwd. De evenredige verdeling van de lampjes over de binnenkant van het frame zorgt voor een gelijke verspreiding van licht op het terras. “De verlichting zorgt direct voor een knusse sfeer en kan gemakkelijk met een afstandsbediening worden gedimd”, licht Schoormans toe. “Ideaal voor horecaondernemers. Door deze in eigen huis geproduceerde techniek kan elke ondernemer het terrasseizoen sfeervol verlengen.” Na een intensieve testperiode met Serge Ferrari biedt Schlappi met de Soltis Lounge 96 en Soltis 96 een nieuwe innovatie op het gebied van doeken. “Het onderscheid zit ‘m in zijn microperforaties, waardoor een natuurlijke luchtcirculatie ontstaat. Dat zorgt er niet alleen voor dat de gevoelstemperatuur onder het doek minimaal tien graden lager ligt, maar ook dat het gevoel van vrijheid aanzienlijk wordt vergroot. Het doek biedt een perfecte doorkijk én laat natuurlijk licht door, terwijl mogelijke verblinding door de zon wordt tegengegaan. Het beste van twee werelden dus.”
 
 
Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - oktober | Pagina(s) 15
Categorie: Markiezen, Zonwering
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Welke gevolgen heeft de komst van Amazon?