Omzetgroei Hornbach houdt aan
 
Dubbele cijfers voor Nederland
De klustrend duurt voort en dat ziet Hornbach terug in de cijfers van het tweede kwartaal van boekjaar 2020/21. In de maanden juni tot en met augustus groeide de geconsolideerde omzet met 22,7%, iets meer dan het kwartaal ervoor (+17,8%).
 
De omzet van Hornbach Group, het moederbedrijf van de gelijknamige Duitse bouwmarktketen, is in de eerste helft van het boekjaar (looptijd 1 maart – 31 augustus 2020) gestegen met 20,2% tot € 3,1 miljard. Ook in Nederland zag Hornbach haar omzet opnieuw met dubbele cijfers groeien.
De omzet werd gerealiseerd in de periode waarin de openingstijden van de vijftien Nederlandse vestigingen door COVID-19 werden beperkt. Tegelijkertijd kwamen de online verkopen in een stroomversnelling. “Ik ben buitengewoon trots op deze prestatie, maar bovenal op onze medewerkers. Zij zijn tenslotte degene die alle aankopen verwerken”, laat Evert de Goede, Algemeen Directeur Hornbach Nederland, weten. Pas sinds 31 augustus is Hornbach weer open volgens de normale openingstijden. Alle andere coronamaatregelen zijn onverminderd van kracht en worden verder aangescherpt in lijn met de nieuwe maatregelen van het kabinet. De Goede vervolgt: “Onze medewerkers werken al maanden keihard om alles in goede banen te leiden. Zo worden bij ons nog steeds alle winkelwagens na gebruik schoongemaakt en wordt toegezien op de 1,5 meter afstand. We zien dat doe-het-zelvers vooraf goed nadenken over hun aankopen, nu zij vaak grotere projecten aanpakken. Zij beperken hun bezoek aan de bouwmarkt door meer tegelijk te kopen en vaker online te bestellen.” De verwachting is dat de klustrend in het najaar doorzet, nu iedereen meer tijd thuis doorbrengt.
 
 
Delen
 
KWM• Karwei Management | 2020 - september |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Welke gevolgen heeft de komst van Amazon?