Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 
“We tonen hier badkamers voor het topsegment”
 
Intercodam Amstelveen
Intercodam heeft momenteel niet meer alleen een vestiging op de Amstel in Amsterdam, maar is ook aanwezig in Haarlem -met Kol Tegels en Sanitair- en nu tevens -bij Woonstudio Co van der Horst- in Amstelveen. Bij deze laatste vestiging, aan de Binderij 2, gaat het om een bijzonder shop-in-shop concept. We spreken er met Andor Cohenno, die na decennia aan de Amstel nu zijn werkterrein heeft verlegd naar Amstelveen. 
 
“Enkele jaren geleden kwam Intercodam in contact met Marc Smithuis, die zijn keukenshowroom binnen de woonstudio van Co van der Horst wilde verkopen”, legt Andor Cohenno uit. “Op 1 juni jl. heeft Marc Smithuis het bedrijf inmiddels verlaten en zijn broer Paul vertrekt dit najaar. Intercodam gaat op deze toplocatie niet alleen keukens, maar ook luxe badkamers, tegels en sanitair, voor het topsegment presenteren.”
Vanaf 1 augustus is de officiële naam van deze showroom Intercodam Amstelveen, voor tegels, sanitair en keukens. Vestigingsleider Rick van Uitert bestiert de keukenafdeling, die merken omvat als het Italiaanse Arclinea voor het hogere segment en de Duitse merken Warendorf en Häcker Systemat. Daarnaast begint Intercodam met een luxe private label, waarbinnen handgemaakte keukens worden aangeboden. Deze worden door een keuken-interieurbouwer in eigen land vervaardigd. 

Topsegment
Andor Cohenno heeft sinds 1987 zeer veel ervaring binnen Intercodam en gaat de badkamerafdeling een eigen gezicht geven. “Je kunt het pand van Co van der Horst eigenlijk als één geheel zien, met iedere partner zijn eigen discipline. We zijn dus partners binnen dit concept; een concept met een bijzonder ‘high level’, met prachtige materialen en ontwerpen. In dit pand werken zeer professionele interieurarchitecten en designers aan complete projecten, die soms ook badkamers en keukens omvatten. En dan komt die designer voor deze segmenten vanzelfsprekend met zijn klant bij ons. Uit die samenwerking kunnen we samen heel veel halen. Voor mij is het een geweldige uitdaging om Intercodam hier op een hoog niveau te tillen. De vestiging aan de Amsterdamse Amstel richt zich vooral op het midden-hoge segment. Hier in Amstelveen richten we ons op het hoge segment, samen met een selectief aantal exclusieve leveranciers. We presenteren er collecties die op de Amstel niet altijd haalbaar zullen zijn, maar juist hier wel. De presentatieruimte is hier natuurlijk veel kleiner dan die in Amsterdam; hier tonen we slechts vier badkamers met elementen als voorbeelden wat we kunnen aanbieden. Het gaat daarbij om de highlights, een goede tegelcollectie, goed monstermateriaal en de juiste tools. Dat gaan we in de komende tijd stapsgewijs opbouwen.”

Flexibel
Omdat er in Amstelveen veel minder ruimte is dan op de Amsterdamse locatie, moet alles goed doordacht uitgewerkt worden. “Elke vierkante meter moet beter en flexibeler ingericht worden. Alles moet, zonder grote verbouwingen, voortdurend weer nieuw gepresenteerd kunnen worden. Met losse materialen en fraaie 3D tekeningen. We willen hier meer met moodboards werken dan met complete producten. De consumenten die hier komen, hebben daar namelijk voldoende aan; ze willen inspiratie en ideeën op doen. Door middel van het stellen van de juiste vragen kunnen we hen vervolgens laten zien wat mogelijk is en uiteindelijk een mooi ontwerp maken. Je moet heel goed ontdekken wat juist bij die klant past. Met fraaie producten van een merk als Casa Bath.”

Handgemaakt
Daarbij kan hem of haar echter ook een handgemaakt badmeubel aanbieden, vervaardigd door dezelfde meubelbouwer die ook de luxe private label keukens maakt. “Die handgemaakte meubels kennen niet de restricties als in een fabriek vervaardigde producten. We kunnen daarmee badmeubelen en keukens met een afwijkende breedte- of hoogtemaat of kleur aanbieden. Juist de consument die hier komt, wil iets anders. Desgewenst een totaal andere tint in de binnenkant van de laden. Dat biedt extra mogelijkheden aan onze creativiteit, want er zijn bijna geen grenzen meer. En dan kom je tegelijk in een geheel ander segment terecht, waarvoor onze consument bereid is te betalen. Zulke extra mogelijkheden moet je als toevoeging aan je assortiment laten zien.”

Persoonlijker
Andor Cohenno wil in de nieuwe showroom ‘het crème de la crème’ laten zien. “En wanneer we aan een consument iets specifieks willen laten zien, kunnen we natuurlijk altijd even naar de Amstel rijden. We zijn een eigen vestiging en geen dependance van Amsterdam, maar kunnen natuurlijk wel van die gelegenheid gebruik maken. Onze doelgroep bevindt zich niet alleen hier in Amstelveen, maar in geheel Nederland; het kan zelfs gaan om een badkamer op Ibiza.”
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2020 - september | Pagina(s) 8
Categorie: Badkamerontwerpers
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken