Dipje na de lockdown dubbel en dwars terugverdiend
 
Roald Hageman van Vitrona:
Hoe ze bij Vitrona de afgelopen periode ‘in coronatijd’ hebben ervaren? Roald Hageman kan er kort over zijn: “Het is heel druk geweest, sterker nog, we hebben het nog nooit zo druk gehad. Echt een piek. Zowel qua binnenzonwering als overkappingen, gewoon met alles.”
 
Corona heeft vooralsnog niet slecht uitgepakt voor de branche, beaamt ook Hageman. Natuurlijk, dingen waren anders dan anders. “De showroom was geopend op afspraak, dat doen we ook nu nog. Wie zomaar spontaan binnenkomt wordt natuurlijk ook geholpen, maar dat is vooral door de week. En dat is ook prima. Als we kunnen helpen, dan helpen we de klant. Een afsrpaak maken is niet verplicht, maar het heeft wel de voorkeur. En mensen met afspraken worden als eerste geholpen. Het werkt sowieso fijn op afspraak; mensen komen dan echt voorbereid hier binnen, kunnen dingen zoals foto’s meenemen. Dat werkt goed.”

Zieken hebben ze bij Vitrona gelukkig niet gehad. “Wel een paar keer mensen die met verkoudheidsklachten thuis zijn gebleven. Maar er is niemand positief getest en ze konden snel weer aan de slag. En gelukkig hadden we ook genoeg mensen om het hier op te vangen. Natuurlijk komt het nooit echt goed uit, maar de veiligheid en gezondheid gaat vanzelfsprekend altijd voor.”

“We zijn vooral druk geweest met particulieren, maar dat is eigenlijk altijd in deze tijd van het jaar”, vertelt Hageman. “Vorig jaar zagen we al een positieve trend, draaiden we al een beter jaar dan daarvoor, maar nu is het nóg een stuk beter dan 2019. We horen het ook van collega’s. Er was een klein dipje in de eerste weken na de lockdown, maar daarna is dat dubbel en dwars terugverdiend. De omzet is enorm gestegen en 2020 is nu al een heel positief jaar.”

Vanuit klanten kwamen er volop positieve reacties op de manier waarop Vitrona met de coronamaatregelen om ging. “Mensen vonden het fijn dat alles goed gecommuniceerd en geregeld was. Vanaf het begin lieten we de richtlijnen heel duidelijk overal zien in de showroom; 1,5 meter afstand houden, handen wassen, die dingen. En dat doen we nog steeds. Een klant zei ook specifiek, dat ze het zo fijn vond dat we de dingen hier echt heel goed voor elkaar hadden - een goeie aanpak, duidelijk - en dat ze daarom graag hier kwam. Dat is toch mooi om te horen.”

En wat verwacht hij voor het najaar en voor 2021? “Dit jaar begon ook slecht, met corona. Dat was schrikken, maar is vervolgens mega meegevallen. Ik verwacht niet dat het weer zo’n jaar wordt als dit, maar wie weet, dit hadden we dit jaar ook niet verwacht.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - augustus | Pagina(s) 22
Categorie: Zonwering, Management
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken