Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 Klik voor foto
 
“Mensen worden graag onderdeel van de Deponti familie”
 
Thijs van Woensel, commercieel manager Deponti:
Als vanzelfsprekend begint een interview in deze tijd met de vraag: “Hoe vergaat het jullie in coronatijd?” Het antwoord van commercieel manager Thijs van Woensel van Deponti: “Ondanks deze bijzondere periode gaat het goed met Deponti.”
 
Hij vertelt: “Als ik kijk naar onze interne organisatie: het distributiecentrum draait, alles netjes afgestemd op 1,5 meter. We geven inmiddels ook weer mondjesmaat rondleidingen aan nieuwe dealers. In de showroom ontvangen we weer mensen. Natuurlijk doen we dat passend bij de maatregelen van het RIVM en de overheid, op een nette manier. We vinden het belangrijk om contacten op een persoonlijke manier te onderhouden. Alles wat we doen gaat in overleg met en met instemming van de (potentiële) klant. We komen dus niet onaangekondigd op bezoek in deze tijd. Contact moet toegevoegde waarde hebben, voor ons én voor onze klanten.”

Diversiteit, prijs en kwaliteit
Pas negen jaar geleden werd Deponti opgericht. Het jonge bedrijf maakte in de afgelopen jaren echter een forse groei door. Het bedrijf begon is Oss met een aantal dealers in de omgeving. Inmiddels heeft Deponti meer dan 600 dealers in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Engeland. Daarnaast start Deponti ook in verschillende landen in Oost-Europa. “We zijn hard aan de weg aan het timmeren”, constateert Van Woensel nuchter. Het succes is volgens hem mede te verklaren door het volgende: “We hebben goede producten, voor een goede prijs. Daarbij hebben we een juiste samenstelling van ons assortiment, dat steeds op een goede manier wordt uitgebreid. Zo komen we nu weer met drie nieuwe producten, en breiden we ons bestaande assortiment een stukje uit. We zien dat we daarmee nieuwe klanten aantrekken en nieuwe markten aanboren.” Diversiteit is het toverwoord, aldus van Woensel. “Voor elk product geldt, als de prijs kwaliteit verhouding goed is en er is vraag, dan kun je verkopen. Hoe beter afgestemd op de markt, hoe beter je verkoopt.” Het klinkt bijna als een Cruyfiaanse vanzelfsprekendheid, maar voor Deponti is het precies wat het is. “Ons assortiment is mooi in balans. Van budgetmodel, de veranda met glazen dak met verschillende keuzemogelijkheden, tot luxere producten, zoals de nieuwe lamellen- en doekoverkappingen. En altijd met de voordelen van Deponti, zoals uit voorraad leverbaar.” Hij vervolgt: “Onze persoonlijke aanpak speelt ook rol. We hebben twaalf personen in de buitendienst in verschillende landen. Onze persoonlijke aanpak wordt gewaardeerd door dealers. Mensen worden graag onderdeel van de Deponti familie. Het zijn voor ons meer dan dealers. We zien ze als partners. Dat typeert ook wel de Nederlandse manier van werken; elkaar als partners behandelen. Eveneens belangrijk: toegevoegde waarde bieden. Zowel wij als onze dealers moeten een goede boterham kunnen verdienen. Groeien kun je niet met iedereen.”

Een stukje Italië in Brabant
Alle producten van Deponti zijn vernoemd naar Italiaanse druifsoorten. Een beetje Italië in Brabant dus. Van Woensel: “We werken momenteel met ruim 30 mensen bij Deponti. Zelf zit ik hier nu drie jaar en ik was medewerker nummer veertien; dat geeft wel aan dat we met name de laatste jaren hard zijn gegroeid. Onze filosofie is: het juiste assortiment, de juiste prijs en de juiste benadering van de markt. En alles uit voorraad leverbaar. Dan pak je je plaats op de markt.”

Pinela en Verdeca
Onlangs lanceerde Deponti drie compleet nieuwe producten. “We zijn negen jaar geleden gestart in een crisis, nu zitten we in de coronacrisis. Wat dat betreft past het wel bij ons om nieuwe producten in een crisis te lanceren”, aldus Van Woensel. “De overkappingen van Deponti hadden altijd regenwering als doel. Nu gaan we ook meer de zonweringskant op. Met fraaie overkappingen met een aluminium structuur.” De eerste twee nieuwkomers zijn de Pinela en de Pinela Deluxe. Beide lameloverkappingen, met als doel: zon binnenlaten en schaduw creëren. “Met steeds betere zomers met meer zonuren een logische stap. Maar met deze overkapping kan ook nog steeds de regen geweerd worden.” De Pinela wordt geleverd in de kleur antraciet. “De meest gangbare kleur van het moment. Wij werken vanuit voorraad. In ons distributiecentrum in Oss hebben we 15.000 m2 opslag, alle profielen en panelen liggen daar op voorraad, waardoor we korte levertijden hanteren. Dat kunnen we doordat we duidelijke keuzes maken. Zowel in kleurstellingen als qua lengte- en dieptematen. De eindgebruiker kan overigens wel een Deponti op maat krijgen, maar het zijn onze partners (lees: dealers) die onze producten op maat maken. Wij maken standaardmaten en kunnen daardoor razendsnel leveren, gemiddeld in twee tot drie dagen.”

Bij de Pinela Deluxe variant kunnen de lamellen nagenoeg volledig open. “Het cabrio-effect. Zo kun je optimaal genieten van het buitenleven. Bij alle modellen is een uitbreiding met glazen zijwanden of schuttingdelen mogelijk.”
Het derde nieuwe model is de Verdeca. Een doekoverkapping. “Dit is al een bekend model bij de horeca, maar wij zien daarvoor ook ruimte bij particulieren. De Verdeca biedt het beste van drie werelden: regen, zon en schaduw. Het doek is waterbestendig, zonwerend én geeft schaduw. Of een combinatie. Zo zit je bijvoorbeeld lekker met je hoofd in de schaduw, terwijl je benen in de zon zitten. Bij de Verdeca geldt: alles kan.” Alledrie de modellen kunnen uitgebreid worden met LED verlichting. “Bij de Pinela is de LED verlichting verwerkt aan de binnenkant, zodat de uitbreiding met glazen zijwanden geen probleem is.”

Ambities
Crisis of niet, bij Deponti zitten ze in elk geval niet stil. “We zijn alweer van alles aan het bekokstoven. Er komen dit jaar nog ontwikkelingen aan, maar ook voor de komende jaren zijn we alweer bezig met wat we kunnen toevoegen.”
Wie op dit moment de nieuwste Deponti modellen wil bewonderen, is van harte welkom in de showroom in Oss. Op afspraak, dat wel, want al gaat het allemaal voorspoedig, ook bij Deponti zijn de geldende corona-richtlijnen van toepassing.
 
 
Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - mei | Pagina(s) 14
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wat betekent de corona-crisis voor uw bedrijf?