VIP-behandeling of corona-stress?
 
Genietend van het zonnetje fiets ik vanochtend fluitend naar de tandarts en mondhygiëniste. Grote plakkaten op het raam wijzen alvast de ‘corona-weg’. Als ik bij binnenkomst rustig wil gaan zitten, roept een nieuwe receptioniste nogal luid -wellicht vanwege haar mondkapje- dat ik niet zomaar kan gaan zitten: of ik de vragenlijst bij de eerder verzonden e-mail wel gelezen heb? Eh nee? “Dan kunt u ze nu aan mij beantwoorden, gebiedt zij streng.” Er volgt een enorme lijst, waarop ik gelukkig overal ‘nee’ kan zeggen. Dan mag ik gaan zitten en wel daarrr... Ik zie een steriele saaie rij stoelen staan op 1,5 meter. “Nee, niet daar mevrouw!” Pfff… ik word er zenuwachtig van. Een andere man wordt streng teruggefloten… Kortom, bij de anders zo ge-olied lopende praktijk, hadden ze last van corona-stress. Ik was blij dat ik snel weg kon.
Wat een mazzel hebben wij dan in de keukenbranche! Wij houden ons weliswaar aan de corona voorschriften, maar hoeven niet steriel te handelen en kunnen onze klant echte aandacht geven met een warm welkom. Net als bij de tandarts komt iedereen op afspraak; maar daar houdt iedere gelijkenis gelukkig op. Nu heb je de gelegenheid om je klant echt een VIP-behandeling te geven. Heb je je verdiept in jullie klant/doelgroep? Waar kun je jouw klant blij mee maken? Hoeveel tijd wil de klant uittrekken voor dit gesprek? Welke wensen kun je ontdekken? Uiteraard ontbreekt het niet aan echte koffie/thee of misschien iets geurends uit de oven rond lunch- of borreltijd. Een hartelijk welkom zorgt ervoor dat een klant zich uitgenodigd voelt om bij jullie te zijn en jullie heel veel informatie te geven. Informatie die goed van pas komt in je verkoopgesprek. Dat betekent veel open vragen stellen, luisteren en doorvragen. Zo weet je precies wat een klant bedoelt en die voelt zich begrepen. Wel zo handig als het om ‘echte aandacht’ gaat.
En als ik keukenklant ben? Dan ben ik blij dat ik er even uit kan na de tandarts-stress. Zoveel leuke uitjes zijn er niet. Als ik dan bij jullie in de watten word gelegd, ik professioneel word geadviseerd en er specifieke aandacht is voor mijn wensen? Dan koop ik bij jou! En dan ben ik bereid om een goede prijs te betalen. Op naar de 100 procent offertescore. Waar wacht je op?
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2020 - juni | Pagina(s) 7
Categorie: Adviezen
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken