Grohe bespaarde 10 miljoen plastic verpakkingen
In 2018 lanceerde Grohe als fabrikant van complete badkameroplossingen en keukenkranen, een initiatief om plastic in productverpakkingen te vervangen door duurzamere alternatieven. “Het resultaat is dat tot op heden zo’n 10 miljoen stuks plastic productverpakkingen verwijderd werden; tegen 2021 moet dit aantal aanzienlijk worden verhoogd, namelijk tot 35 miljoen stuks”, zo kan het bedrijf melden.
De overgang naar plasticvrije verpakkingen is een proces waarbij alle Grohe-productielocaties worden betrokken. Naast het identificeren van de meest gebruikte plastic verpakkingen, moeten nieuwe, duurzamere alternatieven worden onderzocht, getest en vervolgens geïmplementeerd. “Het aanbieden van plasticvrije verpakkingen maakt deel uit van onze uitgebreide 360-graden duurzaamheidsstrategie, die ook werknemers, leveranciers, klanten, processen, producten en onze bijdrage aan de samenleving omvat. Voor ons als merk is het belangrijk om bestaande processen voortdurend opnieuw te bekijken vanuit een duurzaamheidsperspectief ”, zegt Thomas Fuhr, CEO van Grohe AG.
© 2024
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties