MHK doet in Nederland en Europa goede zaken
 
Ondanks dat 2020 vanwege de effecten van de corona pandemie en het daardoor uitstellen van het 40-jarig jubileum van MHK in Berlijn, kan er bij MHK teruggekeken worden op een sterk 2019. MHK Nederland: “In het 40ste jaar van haar bestaan kunnen er uitstekende cijfers gepresenteerd worden. Zo groeide de totale omzet van MHK Group in 2019 met 10,5 procent tot maar liefst 6,642 miljard euro. Een gezamenlijk resultaat wat behaald werd door de 3.264 deelnemers die op 31 december 2019 tot de groep behoorden in Europa (+173). In Nederland is de gezamenlijke groei nog groter geweest en kwam uit op een stijging van 13,2 procent. Een stijging die de marktgroei beduidend overtrof. De totaal uitgekeerde bonussen aan haar deelnemers kende met een groei van 13,4 procent een nog sterkere stijging.”
Ook de formules van MHK in Nederland ontwikkelden zich positief. “Het aantal Reddy-ondernemers is in Nederland gegroeid naar 17, die een gezamenlijke groei lieten zien van maar liefst 19,8 procent. Op 26 maart jl. opende de 18e vestiging van Reddy in Heerlen. Europees behaalt de franchiseformule Reddy Keukens ook goede resultaten. Zo steeg het aantal vestigingen in Duitsland en België en werd Reddy in Duitsland voor de zesde keer op rij bekroond voor haar hoge kwaliteit van dienstverlening met de ‘Service-Champion in Gold’, ook ontving zij voor de derde keer op rij de ‘F&C Award in Gold’.”?De formules MHK KeukenExpert en Uw KeukenSpeciaalzaak groeiden in aantal deelnemers en profiteerden van de gezamenlijke marketingactiviteiten. “De omzetontwikkeling lag ook hier boven het landelijke gemiddelde. Deze lijn wordt doorgetrokken binnen de sanitairtak van MHK, de gezamenlijk groei bedroeg hier 13,3 procent en het aantal deelnemers aan de formule Bad & Body nam toe met 4 bedrijven.”
Hoewel de deelnemers van MHK Groep Nederland CV de eerste twee maanden van 2020 opnieuw een groei lieten zien, kan er voor 2020 geen prognose worden gegeven. “Door het ingetreden corona virus staat de markt op zijn kop. We gaan door een moeilijke tijd. Dit is een situatie waar we nog nooit mee te maken hebben gehad. We zijn ervan overtuigd dat onze partners deze periode als beste doorkomen. Wij staan ook deze periode aan de zijde van onze deelnemers”, aldus Jeroen Geerling.
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wat betekent de corona-crisis voor uw bedrijf?