Veranderend badkamer-landschap
 
Het retaillandschap in de sanitairbranche is sterk aan het veranderen. De tijd dat er voornamelijk baden en douches vanuit de garage van een installateur werden verkocht, ligt inmiddels ver achter ons. Tal van ondernemers hebben gekozen voor een bestaan als badkamerspecialist en velen van hen hebben zich ook aangesloten bij een retailorganisatie. In deze editie komen we opnieuw een aantal van hen tegen: Ter Harmsel, Welbie Sanitair, Alligna Keuken en Bad, Bos in Putten…
Opvallend is dat er vooral winkels in het onderste en in het lagere middensegment bij komen. Met namen, voorzien van woorden als ‘stunter, dump en concurrent’ en Engelse termen als ‘sale, all en outlet’. Terwijl velen toch verwacht hadden, dat de markt na het einde van de recessie weer het veilige midden zou zoeken. Wellicht komt de nieuwe scheidslijn in de komende jaren echter meer op gebied van schaalgrootte. Hornbach opende recent een nieuwe vestiging in Duiven, terwijl de volgende in Enschede al weer gepland is. Maxaro opent volgend jaar, naast haar vestiging in Roosendaal, een megastore van 4.500 m2 in The Wall in Utrecht. Tegelijkertijd wordt de Nederlandse markt benaderd door online aanbieders als Amazon. Hoe zal ons badkamer-landschap zich ontwikkelen in de komende drie of vijf jaar? We zijn benieuwd naar uw visie! Mail uw reactie aan: redactie@qumedia.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2020 - februari | Pagina(s) 3
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken