Klik voor foto Klik voor foto
 
Aandacht voor mat wit en rustiger frames
 
Roel Kennis en Wendy Verhallen (Riho)
Vrijstaande baden in mat wit, semi-vrijstaande back-to-wall varianten, douchewanden en -cabines en badmeubelen met wat rustigere frames in mat wit... Roel Kennis en Wendy Verhallen van Riho hebben grote verwachtingen van het jaar 2020. “We denken echter niet alleen in producten, maar vooral ook in concepten.”
 
“Het jaar 2019 was een goed jaar voor Riho; we hebben dan ook grote verwachtingen van dit jaar”, zo vertellen sales manager Roel Kennis en marketing coördinator Wendy Verhallen. “We konden de afgelopen drie jaar sterk investeren in nieuwe producten, binnen verschillende productgroepen. Drie jaar geleden hebben we daarin duidelijke keuzes gemaakt.”
Zo stopte Riho met de levering van stoomcabines, omdat het bedrijf meer wilde investeren in andere concepten. “De groei in de markt is voornamelijk te behalen uit vrijstaande baden -zowel acryl als solid surface-, de douchewanden en badmeubelen. Op die producten hebben we sterk ingezet, door te investeren in producten die goed passen bij de trends in badkamers en de vraag die momenteel bij de consument leeft. Binnen het segment baden zie je dat de bodem van de terugloop van de inbouwbaden inmiddels bereikt is. Er zijn nog steeds consumenten die graag een inbouwbad willen. Maar daarin wordt binnen de markt relatief weinig geïnvesteerd. De groei is namelijk vooral te vinden in de vrijstaande baden. In dat segment hebben we daarom inmiddels een breed assortiment van goede modellen qua design en maatvoering, die passen bij de consument die een vrijstaand of back-2-wall bad wil gebruiken als blikvanger in de badkamer.”

Vrijstaande baden
In 2020 voegt Riho een aantal nieuwe modellen toe aan het segment vrijstaande baden; met name in mat wit. “In de vrijstaande acrylbaden is het merendeel uitgevoerd in glans wit. De mat witte trend In de badkamer is al doorgebroken in keramiek en bijvoorbeeld toiletten. Daarbij zijn baden uitgevoerd in solid surface altijd mat wit. Hoewel erg mooi en praktisch, is solid surface voor een aantal consumenten nogal kostbaar. Het is ook een zwaar materiaal en dus niet overal toepasbaar. Daarom passen we nu die tint ook toe in acrylbaden. We breiden mat wit in acrylbaden uit naar enkele vrijstaande baden en een back-to-wall variant. Ook voor wat betreft de solid surface baden staan we niet stil. Daarbinnen hebben we een back-2wall bad ontwikkeld, de Essence back-2-wall. Bij de Essence past een waskom en een moderne zuil.”

Douchewanden en -cabines
Binnen het segment douchewanden werd het afgelopen jaar de Grid-serie gelanceerd, met zwart omkaderde profielen. “We voegen daar dit jaar een nieuwe lijn aan toe: Lucid. De douchecabine-trend is momenteel die van kaders met tussenroedes, maar de ontwikkeling gaat naar minder tussenroedes, voor een wat rustigere uitstraling. We hebben daarom een nieuwe serie ontwikkeld met slechts één tussenroede die tegelijkertijd werkt als handdoekdrager. Deze is leverbaar in het populaire mat zwart, maar ook in mat wit.”
Riho heeft tevens een nieuwe douchevloeren-serie. “We maken al 35 jaar acryl douchebakken. Maar voor situaties waarin het meer om design gaat, wordt veelal gekozen voor een composiet materiaal. Onze nieuwe composiet douchevloer Isola komt in de trendy kleuren wit, beton en antraciet en verschillende formaten; met een leisteen-achtige structuur en een fraaie afvoer.”

Livit
Het genoemde mat wit wordt ook doorgevoerd in de modulaire Livit badmeubelserie. “Wit is vaak wat vriendelijker dan de meer aandachttrekkende zwarte frames. Het biedt ook nieuwe mogelijkheden voor combinaties met kranen in een bepaalde tint. Wanneer de chromen elementen uit het bad worden weggelaten, is dat eenvoudiger te combineren met niet-chromen kranen zoals copper en gold.”
“We denken echter niet alleen in producten, maar vooral ook in concepten”, benadrukken Roel Kennis en Wendy Verhallen. “Concepten als FromScratch en Livit laten zien dat we iets te bieden hebben voor de gehele badkamer. Zo is badmeubelconcept Livit een trendy concept voor het middensegment. We komen daarin met een viertal nieuwe dekoren. FromScratch is de Riho designcollectie voor het hogere segment.”
 
 
Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2020 - februari | Pagina(s) 10
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken