Veranderend retaillandschap
 
Wanneer we de recente ontwikkelingen in het retaillandschap bekijken, dan lijkt de traditionele tweedeling zich te versterken. In de onderste- en de lagere midden-segmenten bevinden zich een sterk groeiend aantal winkels die in hun naam prijsstunt-begrippen vermelden, zoals ‘loods, concurrent, super, stunter en kampioen’ of niet-Nederlandse termen als ‘kitchen, küchen en sale’... Aan de andere kant van het spectrum komen er steeds meer winkels die merknamen als Leicht en SieMatic op hun gevel hebben staan. Terwijl velen toch verwacht hadden, dat de markt na het einde van de recessie toch weer het veilige midden zou zoeken. Het lagere segment zou immers eenvoudig weer aan upgrading kunnen doen?
Wellicht komt de nieuwe scheidslijn in de komende jaren echter meer op gebied van beleving. Terwijl de ene retailer investeert in beleving -we lezen in deze KIM-editie bijvoorbeeld over World of Cooking in Zwaag- wordt de Nederlandse markt aan de andere kant benaderd door online aanbieders. In een komende editie verdiepen we ons in de opkomst van Amazon in ons land. Hoe zal ons keuken-landschap zich ontwikkelen in de komende drie of vijf jaar? We zijn benieuwd naar uw visie! Mail uw reactie aan: redactie@qumedia.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken