De merknaam Sphinx gaat verdwijnen
 
Op 1 april 2020 verdwijnt de merknaam Sphinx definitief. Menno Portengen, algemeen directeur van Geberit Nederland, legt uit waarom hiervoor gekozen is. “Bij de overname door Geberit hebben we beloofd dat we binnen 100 dagen met een goed plan zouden komen. Op de honderdste dag hebben we inderdaad verteld wat de bedoeling is en welke impact dat heeft. Het besluit om als één organisatie en vanuit één locatie in Nederland -in ons geval Nieuwegein- te opereren. Vervolgens is het portfolio wereldwijd tegen het licht gehouden om te zien waar synergie te behalen valt. Om verschillende redenen is toen besloten om naar één merk te gaan. Vervolgens heb je de keus: wordt het Geberit of Sphinx? Het zijn beide sterke merken, maar als je weet dat Geberit in Nederland twee keer zo groot is als Sphinx en ook een breder portfolio heeft, dan begrijpt iedereen de keus voor Geberit.”
Wat betreft de producten bij de naamsverandering: “In 91 procent van de gevallen blijft het product fysiek exact hetzelfde. Bij de series 300, Acanto en VariForm blijven ook de serienaam en artikelnummers ongewijzigd, op de laatste 3 cijfers na. Bij de overige series zullen naam en artikelnummers internationaal gelijkgetrokken worden en daarmee dus wel wijzigen. Zo zullen Sphinx 345 en Sphinx 420 respectievelijk Geberit iCon en Geberit Xeno2 gaan heten. Maar het belangrijkste is die 91 procent, die fysiek niet verandert.”?
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2019 - december | Pagina(s) 34
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google