Omzet Intergamma gelijk gebleven
 
Intergamma boekte in 2018 een consumentenomzet van € 1.692 miljoen, tegen € 1.693 miljoen een jaar eerder, waarmee de omzet nagenoeg gelijk gebleven is. Het gezamenlijke bedrijfsresultaat van Gamma en Karwei kwam uit op 138 miljoen. De onlie omzet nam vorig jaar toe met 30% tot € 122 miljoen.
 
n de komende jaren wil Intergamma haar klanten met formules Gamma, Gamma België en Karwei optimaal bedienen om van hun huis en tuin een echt en duurzaam thuis te maken. Daarbij zullen de nieuwe winkelformules en de omnichannelstrategie de belangrijkste speerpunten zijn.
Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma: “We zijn tevreden over de behaalde resultaten in 2018. Dit hebben we bereikt ondanks een afnemend aantal verhuisbewegingen en dalend consumentenvertrouwen. De omzetgroei vertraagde voornamelijk door een winkelbrand en het optimaliseren van het winkelnetwerk. Verder hebben we online goed gepresteerd. Zo is de online omzet voor het eerst boven de grens van €100 miljoen uitgekomen. Daarnaast hebben we belangrijke stappen gezet in de uitrol van de nieuwe formules van Karwei en Gamma. Onze strategie voor de komende jaren is erop gericht om de positionering van de formules meer van elkaar te laten verschillen en onze commerciële organisatie verder te versterken.”
Karwei zal zich de komende jaren nog meer gaan richten op woninginrichting en Gamma op grote klussen, maar vooral op duurzaam en slim wonen. Naar verwachting zullen consumenten in de komende jaren steeds meer gaan inzetten op energiezuiniger wonen. Door te investeren in een aansluitend assortiment en slimme dienstverlening wil Intergamma als marktleider inspelen op deze trend. De nieuwe winkelformules voor Gamma en Karwei zullen de komende jaren gefaseerd worden uitgerold. De vernieuwde formules kennen een betere indeling die veel overzichtelijker is en klanten meer inspireert. Ook verschilt het assortiment van de formules aanzienlijk van elkaar. Zo hebben de nieuwe Karwei-winkels een groot assortiment vloeren, (design)verlichting, meubelen, raam- en wandbekleding gekregen. Deze productgroepen komen bij elkaar in zogenoemde inspiratieopstellingen die in de hele winkel te vinden zijn. De Gamma-formule is ingedeeld in zogenoemde kluswerelden, waarbij grote klussen, verf, duurzaam en slim wonen een belangrijke rol spelen. Door deze differentiatie in assortiment kan Intergamma een bredere doelgroep bedienen. ?
 
 
Delen
 
KWM• Karwei Management | 2019 - oktober |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Is internet belangrijk voor uw bedrijf?