Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 Klik voor foto
 
Baden-segment biedt volop mogelijkheden
 
Roel Kennis van Riho
De markt van baden staat al jaren onder druk, maar er zijn volgens Riho -met 35 jaar knowhow- nog volop mogelijkheden voor dit segment. We spreken hierover met Roel Kennis, sales manager Nederland. “Als producent moet je wel super-innovatief zijn.” Riho komt zelf met noviteiten als het Riho Fall concept en de Lazy serie.
 
Wanneer we naar de marktontwikkelingen kijken, dan zien we dat de badenmarkt onder druk staat door twee factoren, zo geeft Roel Kennis aan. In de eerste plaats is er de ‘trend’ van ‘bad-eruit-inloopdouche-erin’. “Maar we constateren dat die ontwikkeling zich stabiliseert; de bodem is bereikt. We zien dat de vraag naar baden weer iets toeneemt.” In de tweede plaats is er het aspect van prijsdruk. “Er zijn naast speciaalzaken ook andere distributiekanalen die baden online verkopen of rechtstreeks -bijvoorbeeld onder private label- leveren aan de consument.”

Innovatief
Toch zijn er volgens Riho nog volop mogelijkheden voor het badensegment. “Maar het is noodzaak om dan op functioneel en technisch vlak waarde toe te voegen aan het basisproduct. De consument vraagt veelal niet meer om een gewoon strakke badkuip. Hij heeft de behoefte om lekker ‘te badderen’ en vraagt daarbij om lig-comfort en bijzondere functionaliteiten, zoals het bad vullen via de overloop en eventueel een whirlpoolsysteem. Wanneer je je daardoor kunt onderscheiden, kan je groei verwezenlijken. En daarnaast blijft nog altijd de doelgroep bestaan van gezinnen met kleine kinderen die gewoon nog een basisbad willen.”

Riho Fall
Hoe speelt Riho zelf in op die vraag? “Riho Fall is daar een goed voorbeeld van. Deze badvuller is door ons zelf ontwikkeld en kan toegepast worden in onze Still inbouwbaden en een aantal vrijstaande en semi-vrijstaande baden. Riho Fall is leverbaar met een chromen of rvs afwerking en wordt voor levering voorgemonteerd. Bij vrijstaande baden is een staande badkraan niet meer nodig, wat vanuit zowel esthetisch als kostenperspectief een voordeel kan opleveren.”
Dit najaar komt Riho tevens met haar nieuwe Lazy serie. “Consumenten die voor een bad kiezen, maken deze keuze heel bewust. Ligcomfort is daarbij vaak het doorslaggevende aankoopcriterium. Het design van het nieuwe Lazy bad staat volledig in teken van ergonomie en ligcomfort. De schuine rugzijde zorgt voor ondersteuning van de rug en daarmee een optimale ligpositie. Er is extra comfort door minimalistische armsteunen. Een geïntegreerde lendensteun draagt bij aan een prettige houding bij het zitten. De steile voetenzijde leidt tot een ruime binnenmaat en de mogelijkheid tot douchen in bad. En dit alles is stijlvol in te bouwen door badrand van slechts twee centimeter.”
 
 
Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2019 - augustus | Pagina(s) 26
Categorie: Baden en whirlpools
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google