De sterke rol van de speciaalzaak
 
De kracht van de retail... was een item waarover we begin vorig jaar berichtten. “De consument gaat voor de aanschaf van zijn badkamer duidelijk naar een vertrouwde winkel; en daar in de showroom wordt uiteindelijk gekozen voor een bepaald product van een bepaald merk.” Die kracht van de badkamerretail wordt dit jaar opnieuw bevestigd door een rapport dat onderzoeksbureau Qudata recent publiceerde over de badkamermarkt. De verkoop van badkamers en sanitairproducten via winkels is met een aandeel van 70 procent nog steeds verreweg het belangrijkst. En van de omzet via die winkels loopt ruim de helft via de badkamerspeciaalzaak. Vooral voor de wat ‘ingewikkelder’ productgroepen geldt dit, omdat die immers meer begeleiding nodig hebben bij de aanschaf ervan. De rol van de speciaalzaak is nog steeds sterk, kunnen we in deze editie van Sanitair & Tegel Specialist dan ook constateren. Daar mag je als retailer best trots op zijn. Zeker, wanneer je er ook nog plezier in hebt. “Ons werk is eigenlijk nog leuker en creatiever dan 30 jaar geleden”, zo klinkt het in het openingsinterview. “Het is geweldig om met mensen mee te denken die hun badkamer willen vernieuwen.” Dat is een prima uitgangspunt bij het ingaan van het najaars- en winterseizoen.
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2019 - augustus | Pagina(s) 3
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken