Gewoon... netto prijzen?
 
Deze zomer kreeg ik nieuwe buren. Natuurlijk wilde ik even hun nieuwe keuken bewonderen. Mijn buurman kwam met een heel verhaal. Zijn vrouw en hij hadden een bezoek gebracht aan het filiaal van een grote keukenketen. Tot zijn verbazing draaide een groot deel van het gesprek daar over de prijs. Naarmate die middag vorderde, werd het bedrag van de offerte steeds lager. Alsof hij niet voor een luxe keuken, maar voor korting naar de winkel was gekomen. Onderweg naar huis kreeg hij nog een telefoontje van de verkoper: ‘Wanneer u deze keuken koopt, krijgt u van mij ook nog een gratis koffieapparaat’. Mijn buurman heeft direct de telefoon neergelegd. Hij ging naar een lokale meubelmaker en heeft daar -zonder korting- een fraaie keuken laten maken. Hoe lang duurt het nog, voordat deze kortingen-strategie voorbij is en met netto prijzen gewerkt wordt? Ik vroeg het deze zomer bij een Reddy-ondernemer en bij Bruynzeel, die in haar nieuwe formule ook met netto prijzen werkt. “Het zou toch heel prettig zijn, wanneer overal gewoon met netto prijzen gewerkt zou worden”, klonk het bij Reddy Lelystad. “We verwachten dat de werkwijze van netto prijzen in de toekomst veel meer vanzelfsprekend wordt binnen de branche,” was het antwoord bij Bruynzeel. Zo lang kon mijn buurman niet wachten...
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2019 - augustus | Pagina(s) 5
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken