Nieuwe business-modellen?
 
Binnen onze branche weten ondernemers elkaar steeds beter te vinden. Ieder jaar neemt het aantal retailers dat zich aansluit bij een formule of retailorganisatie met tientallen toe. Het is een ‘gouden decennium’ voor de organisaties en formules. Toch is onze branche nog steeds kwetsbaar; en de genoemde organisaties daarmee ook. De strijdperken van de beschikbare data en online activiteiten worden volop betreden. Nieuwe business-modellen staan te ‘trappelen’ om op allerlei manieren de woonbranche binnen te dringen. De vraag is of iedere ondernemer dat beseft en weet in te haken op de middelen die zijn organisatie hem biedt. Bij de heropening van een grote keukenshowroom deelde de eigenaar mee, dat hij meer belangstelling heeft voor de verlichting in de showroom dan voor de computer. Een andere grote keukenretailer liet weten dat ‘virtual reality’ vooral een ‘speeltje’ is voor zijn jongere medewerkers. En zijn showroom ‘zal altijd groot blijven’, omdat keukens nooit online verkocht zullen worden. “Zeg dat niet te snel!” klonk afgelopen maand de waarschuwing. “Er ontstaan nieuwe organisaties met andere business-modellen, die gretig naar uw marges kijken.” Een duidelijke bedreiging voor het ‘gouden decennium’ van onze branche en onze organisaties...
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2019 - juni | Pagina(s) 3
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken