Hubo en Homed Dussen enthousiast van start
 
Begin mei opende in het Brabantse Dussen de tweede vestiging van de kersverse Homed-formule haar deuren. Eigenaar Hennie van Ingen is enthousiast over de eerste weken na de opening. “Nooit gedacht dat het zo goed ontvangen zou worden. We hebben nu echt het complete plaatje in huis.”
 
Pas vier jaar is Hennie eigenaresse van de doe-het-zelf-zaak in Dussen. Natuurlijk had ze bij de start als zelfstandig ondernemer en eigenaar van de Formido in Dussen niet bedacht dat ze slechts een paar jaar later al noodgedwongen van formule moest veranderen. Haar verhaal in een notendop: Na een studie laboratoriumonderzoek en een carrière ‘in de auto’s’ samen met haar partner, besloot Van Ingen dat ze graag iets voor zichzelf wilde doen. Een billboard langs de weg waarop vermeld stond dat Formido op zoek was naar franchisenemers deed de rest. Een eigen bouwmarkt, dat leek haar wel wat. Ze werkte vervolgens een tijdje als medewerker bij een Formido-collega, tot de winkel in Dussen te koop kwam en ze haar droom kon laten uitkomen: een eigen bouwmarkt. En zo geschiedde. Hennie nam de Dussense bouwmarkt open en toverde die onlangs om in een fraaie nieuwe Hubo. Mét toevoeging van de formule Homed. “We deden al heel veel maatwerk. Deuren, raamdecoratie, horren, klussen bij mensen thuis. Wat dat betreft past Hubo heel goed bij ons. Eigenlijk doen we nu alles wat we al deden, maar dan uitgebreider. En met Homed en medewerkster Esther hebben we daarnaast een vrouwelijke touch in huis gehaald.” Esther Manschot heeft een achtergrond als styliste en is helemaal op haar plek op de Homed winkelvloer. “Ik ga ook naar mensen thuis om hun wensen te bespreken, ik maak moodboards voor klanten, waarbij ik sfeer omzet naar beeld.” Een vak apart, zo weet Hennie inmiddels. De onderneemster is enorm blij met haar nieuwe winkel. “Homed is prachtig geworden. Omdat wij hier wat minder meters hebben dan bij de eerste vestiging in Zutphen, laten we niet drie maar twee sferen zien; romantisch en industrieel. De botanische sfeer is bij ons geïntegreerd in het romantische deel.”
Hubo opende op 1 maart zijn deuren, Homed volgde begin mei. “We hebben een goede start gemaakt. Het voelt heel fijn dat we nu echt het complete verhaal in huis hebben, Advies, inmeten, monteren, natuurlijke alle producten. Als je hier je gordijntje niet kunt vinden vind je het nergens. De reacties van klanten zijn zo goed, dat we misschien al willen uitbreiden. Met name met meubels. Dan kunnen we de mensen die hier komen een nog completer plaatje bieden.”
 
 
Delen
 
KWM• Karwei Management | 2019 - mei | Pagina(s) 15
Categorie: Retailformules
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Merkt u wel eens dat uw klanten rechtstreeks in China kopen?