Haier wil in Europa nummer 1 worden
 
Het Chinese apparatuurconcern Haier wil nummer 1 worden in Europa. “Mmet name ook in Duitsland, in 2022”, zo liet Thomas Wittling, CEO van Haier Duitsland, tijdens een persconferentie in begin mei weten. Het huishoudapparatuur-concern is de grootste ter wereld, maar Europa blijft daarbij het laatste bastion. “En Duitsland is de belangrijkste markt om deze ambities waar te maken. De overname van de Candy Group was daarbij een cruciale stap.” Het gaat om een drie-merken strategie rondom Haier, Hoover en Candy.
Haier zal ook meedoen aan de komende area30, met de nadruk op inbouwapparatuur van het merk Hoover. Om de doelstellingen te bereiken, worden in het bijzonder twee opties genoemd: een intensieve samenwerking met een grote keukenfabrikant -en een win-win-effect voor export naar China-; of een overname van een middelgrote keukenfabrikant. Haier wordt binnen de Benelux gecoördineerd vanuit Anderlecht (B). (Bron: moebelkultur.de)
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google