Nobia tevreden over Bribus
 
De netto-omzet van de Nobia Group nam in het eerste kwartaal van dit jaar toe naar 3.469 miljoen Zweedse kronen. CEO Morten Falkenberg: “Gezien de onrustige marktsituatie zijn we tevreden met de resultaten voor dit eerste kwartaal. Onze kostenbesparing verloopt volgens plan en de productiviteit herstelt zich. Bovendien genereert de succesvolle integratie van Bribus een solide winstbijdrage.”
 
De Nobia Group kan dus tevreden zijn over de overname van Bibus: “De gerapporteerde winst is licht verbeterd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, ondersteund door de acquisitie van Bribus.”
Wat betreft de retailactiviteiten van de Nobia Group meldt de CEO: “Ondanks de moeilijke marktomstandigheden bleef de omzet in het Verenigd Koninkrijk op hetzelfde niveau als het voorgaande jaar. De detailhandelsverkopen verbeterden enigszins door de betere productmix, terwijl de verkoop via ons verbeterde handelsconcept bleef groeien. We hebben dit nieuwe concept inmiddels over een periode van zes maanden getest in 30 winkels. De resultaten waren goed; en we zullen het concept dus uitbreiden naar 120 additionele winkels gedurende dit jaar.” Ook is er tevredenheid over de retailactiviteiten in Denemarken: “Onze Deense activiteiten vertonen een goede dynamiek in zowel de projecten- als de consumentenmarkt. Ik ben vooral tevreden met de prestaties van onze consumentenverkopen, waar de twee nieuwe keukenconcepten ‘New York’ en ‘Nordic Spirit’ boven verwachting hebben gepresteerd. We hebben ook de HTH-website gemoderniseerd en zijn begonnen met het uitrollen van een gerevitaliseerd winkelconcept in Denemarken.” Niet overal was een groei te zien. De omzet in Zweden daalde bijvoorbeeld in het eerste kwartaal als gevolg van een tegenvallende projectmarkt. “Wat de toekomst betreft, denken we dat de onrust in de markt zal aanhouden, vooral als gevolg van de Brexit.”
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Is internet belangrijk voor uw bedrijf?