Je goed voelen in je keuken door MVO
 
Het is voorjaar dus tijd voor mijn 2-jaarlijkse winkel-dag met mijn nicht die tevens een van mijn beste vriendinnen is. Succes en gezelligheid verzekerd. Ik heb een broertje dood aan winkelen maar met haar is het een feest. Ik check nog even de ‘witte lijst’ van kledingbedrijven, ingesteld door het vorige kabinet, die ‘eerlijke kleding’ verkopen en ondertussen gooi ik een ‘fairtrade banaan’ in m’n tas voor snel opkomende trek. Het is mijn manier om bij te dragen aan een ‘eerlijkere wereld’ en ik voel me er goed bij. Eten doe ik iedere dag en mijn kleding draagt bij aan mijn identiteit, aan wie ik ben. Dus dat moet kloppen.
Hoe zit het dan met je keuken? Je keuken waar je iedere dag in leeft, eet, snijdt, kookt, koelt en opbergt. Honderd keer lades en deurtjes opent en weer sluit. Hoe lang doe je wel niet met een keuken? En hoe voelt het als deze Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)-proof is? Hartstikke goed natuurlijk! Als ik ook al op die andere zaken let, dan is het toch ook logisch dat ik een MVO-keuken wil werken? Dat ik onder het julienne snijden van mijn groente op mijn MVO-werkblad weet dat dit niet door kinderhanden is gemaakt maar met liefde door volwassenen die daarvoor een eerlijk loon betaald krijgen? Mijn eten smaakt niet alleen beter, maar ik word er ook oprecht blij van.
Ik breek een lans voor DKG Keukens (onderdeel van Bruynzeel) die onlangs niveau 4 op de MVO Prestatieladder behaalde en een bedrijf als Arte Werkbladen (zie het artikel elders in deze KIM) die al jaren vooroploopt in MVO. Arte kiest niet voor de meest eenvoudige weg, maar wel voor de meest eerlijke. En omdat eerlijkheid het langst duurt worden zij nu beloond met onderscheidingen en toegewijd personeel die er trots op zijn om bij te dragen aan die MVO-overtuiging. Dit succes straalt ook af op hun keukenretailers die van Arte alle tools in handen krijgen om het MVO-verhaal aan hun klanten te vertellen. Tools waarmee ze zich kunnen onderscheiden van de rest. Waarmee zij klanten zoals ik (ongeveer 30 tot 40 procent van de Nederlandse consumenten) eenvoudig kunnen overtuigen dat het snijden op een MVO-werkblad echt zoveel beter voelt. Het past in deze tijd. Keukenretail waar wachten jullie op? Je klanten een ‘goed gevoel’ geven was nog nooit zo gemakkelijk!


Olga Kuiper, Keukens & Training
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2019 - maart | Pagina(s) 7
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken