Klik voor foto Klik voor foto
 
Baden+ lanceert nieuw online platform
 
'We draaien 47 lokale sites'
Acht jaar geleden was Saskia Euwe ervan overtuigd dat er ruimte was voor een soft franchiseformule waar de franchisenemer centraal zou staan. Partnerschap en klantvriendelijkheid moest de rode draad zijn in de relatie tussen de franchisegever en franchisenemer waarbij de fysieke winkel voorop stond. Maken we nu de balans op dan is Baden+ in acht jaar tijd gegroeid naar een landelijke formule met 47 aangesloten franchisenemers waarbij ook de franchisenemers van het eerste uur nog steeds aangesloten zijn.
 
Dat betekent volgens Saskia niet alleen dat Baden+ een behoorlijke groei gerealiseerd heeft, maar ook haar doelstellingen in partnerschap kon realiseren. “Iets om trots op te zijn!” Een formule laten floreren vereist ook innovatie. En dat heeft Baden+ in 2018 gedaan door een totaal nieuw online platform te lanceren. Want het online-gedrag van consumenten verandert voortdurend en het is onze taak dat de franchisenemer optima forma de wensen van de consument bedient.

Compleet nieuw online platform
“Al sinds het begin van Baden-plus vinden we de online marketing ontzettend belangrijk want de oriëntatie van de klant begint online”, vertellen Saskia Euwe en Ronald Hagen in het kantoor te Culemborg. Tegelijkertijd is dat een tak van sport die tijdsintensief is en veel budget vereist. Wat voor een individuele retailer vaak niet haalbaar is. In het online concept van Baden+ krijgt elke franchisenemer een compleet eigen site die gevuld is met landelijke content en met content van de franchisenemer, volledig op maat gemaakt. We draaien dus 48 sites, een landelijke Baden+ site en 47 lokale websites. Het online-gedrag van consumenten en de eisen voor vindbaarheid van Google veranderen voortdurend. Wil je goed gevonden worden en ook echt resultaat uit de site halen dan moet je elke dag met een site bezig zijn. En dat doen we voor alle franchisenemers.”

Lokale ondernemers
Daarnaast bestond de behoefte om de sites voor de ondernemers nog meer de ‘look and feel’ van de eigen winkel te geven. “Juist het logo van die ondernemer moet er groot op staan en minder dat van onze organisatie. We hebben alle winkels van de franchisenemer laten fotograferen, om een goed beeld van die showrooms te geven op de lokale website. En voor elke franchisenemer plaatsen we lokale informatie zodat het echt de eigen site wordt. In het kantoor in Culemborg is een vakkundige team marketingprofessionals voortdurend bezig actuele content op de websites te plaatsen, precies afgestemd op het zoekgedrag van de consument. Afgelopen najaar is het nieuwe concept live gegaan. “Vanaf dag 1 blijken de resultaten ervan heel goed te zijn. Het bezoek is met 24 procent gestegen, de duur op de site met 20 procent en ook het aantal bekeken pagina’s is sterk gestegen. We bieden dus informatie waar de bezoeker naar op zoek is. Dat leidde vanzelfsprekend ook tot een toegenomen bezoek aan onze showrooms. We monitoren alles heel efficiënt, om tot de juiste resultaten te komen en alles goed bij te kunnen sturen.” En we staan niet stil, fase 2 op de sites wordt in april uitgerold. “Ik heb er vertrouwen is dat ook dat klinkende resultaten zal opleveren”! aldus Ronald.
 
 
Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2019 - februari | Pagina(s) 21
Categorie: Badkamerontwerpers
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Waarmee bent u het meest actief op social media voor uw bedrijf?