Manager als jobhopper
 
Begin vorig jaar beschreef ik de verlammende werking van personeels- en managementproblemen: ‘De nieuwe manager komt hopelijk binnenkort. We hebben vacatures binnen ons sales team... Onze plannen voor dit jaar zijn nog niet klaar.’
Inmiddels lijkt dit zich alleen maar te verergeren. Onze rubriek ’Switch’ wordt steeds uitgebreider, met lijsten van personeelswisselingen. Bij sommige bedrijven vertrekken wel vier personen tegelijk. Niet alleen jonge sales en marketing medewerkers; ook managers. Vandaag zei een HR-deskundige in een krant: “De leidinggevende is bezig met de praktijk van alledag: hoe moeten de afspraken uitgevoerd worden en hebben ze genoeg mensen om dat te doen. Directieleden kijken verder vooruit: zij zijn bezig met strategie en lange termijn.” Was dat maar zo! We zien juist dat zelfs managers hun werk soms zien als opstapje naar een volgende baan. Even een paar jaar scoren, en daarbij niet te veel investeren in de branche, want die is voor hen immers toch maar tijdelijk. En ‘hoppen’ naar de volgende ‘job’ en andere branche. Met weer een nieuwe vermelding in onze ’Switch’-rubriek. De gevolgen daarvan zijn duidelijk. Ook onze columnisten Olga Kuiper en Robert Meenink gaan in deze KIM-editie in op deze problematiek. Laten we juist als managers onze verantwoordelijkheid nemen voor deze fantastische branche.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2019 - februari | Pagina(s) 3
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken