Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 
Innovatie, duurzaamheid en ondernemerschap
 
Luxaflex Nederland
Rond maart, april en later dit jaar in november komt Luxaflex zoals ieder jaar weer met een aantal nieuwe introducties. Ook afgelopen jaar waren er weer de nodige productinnovaties te melden. \"We merken aan dealers, medewerkers en consumenten dat onze inspanningen op het gebied van innovatie en duurzaamheid gewaardeerd worden.\"
 
Aan het woord is Jaap-Jene Langevoord, Marketing Manager Luxaflex Nederland. Hij vertelt over de nieuwe collecties en de toekomstplannen van het bedrijf.

Om voorop te blijven lopen, moet er altijd focus zijn op vernieuwing. Langevoord: “We blijven onze producten continu innoveren, verbeteren en focussen ons op de consument van de toekomst. Zo zien we bijvoorbeeld dat er steeds meer behoefte is aan smart home producten. Wij zorgen dat slim wonen voor iedereen binnen handbereik ligt door ons slimme bedieningssysteem PowerView Motorisation. Hiermee kun je altijd en overal je raamdecoratie bedienen via de app, smartphone of tablet. Het systeem is nu ook te koppelen aan Google Home of Amazon Alexa. Hierdoor is het mogelijk raamdecoratie via spraak te besturen, een mooie vooruitgang voor jong en oud.”

“Duurzaamheid speelt een belangrijke rol. We zijn heel trots dat ruim 60 polyester stoffen in onze collectie Cradle to Cradle certified zijn op niveau brons. Ook zijn onze horizontale jaloeziën als compleet product op dezelfde wijze gecertificeerd. Ze zijn gefabriceerd met 98% gerecycled aluminium en alle kunststof en metalen systeemcomponenten zijn volledig recyclebaar aan het einde van hun levenscycles Een ander goed voorbeeld van duurzaamheid is de nieuwe Duette shades stof Bamboo, dat voor 25 procent bestaat uit natuurlijke vezels. Bamboe is een sterke, snel groeiende en duurzame grondstof. Deze ontwikkelingen zijn voor ons een belangrijke stap op het gebied van duurzaamheid, een serieus speerpunt nu en in de toekomst.”

Maatschappelijke rol
“Naast een duurzaamheidsprogramma hebben we dit jaar 31.000 euro opgehaald voror het goede doel door deel te nemen aan de Roparun; de opbrengsten komen helemaal ten goede aan palliatieve zorg voor kankerpatiënten. Ook reist een team van Luxaflex medewerkers en dealers jaarlijks af naar het Afrikaanse Malawi, dat doen we sinds 2014. Met dit project zetten we onze kennis over insectenwering in bij het bestrijden van malaria en zorgen we voor horren in gezondheidscentra en kraamklinieken. Het plaatsen van een hor kan bijdragen aan het verschil tussen leven en dood. Dat maakt het een bijzondere en belangrijke missie.” De horren zijn een belangrijke productgroep en besloegen ook in 2018 een belangrijk deel van de omzet voor Luxaflex, gaf marketing-manager Silvia Jagtenberg ook in de decemberuitgave van ZVM. al aan.

Jonge ondernemers
“We zijn in 2018 gestart met het ‘Young Management Program’. Via dit traject helpen we onze dealers, vaak jonge ondernemers, met hun eigen zaak door handvaten te bieden en hen te ondersteunen in het ondernemerschap. Hiermee investeert Luxaflex in zowel onze als hún toekomst. Met elkaar kunnen we de volgende stap zetten en focussen op de consument van de toekomst.” Hij vervolgt: “Door online inspiratie te creëren, op onze website en via onze social mediakanalen, en meer keuze in onze collecties te bieden, willen we ook jongere consumenten en starters aanspreken. We hopen zo een merkvoorkeur te ontwikkelen, waar zowel wij als onze dealers veel profijt van kunnen hebben als deze groep klaar is voor hun volgende woonstap. De eerste resultaten zijn hoopgevend. Een voorbeeld is de nieuwe collectie vouwgordijnen, die bestaat uit prachtige, warme en zachte stoffen in veel kleuren en volgens de laatste trends, passend bij elk budget en iedere stijl. Hierdoor hebben we de mogelijkheid een nog bredere doelgroep aan te spreken. Vanuit communicatieperspectief biedt dit mooie kansen.”
 
 
Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2019 - januari | Pagina(s) 24
Categorie: Raamdecoratie
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken