'Baderie is de meest complete organisatie'
Gerard Mulder van Baderie Deventer
Afgelopen jaar werd de showroom van Baderie Mulder, die alweer 32 bestaat, compleet onder handen genomen. Met een meer dan fraai resultaat; de vloerbedekking is vervangen door een strakke gietvloer, de winkel kreeg nieuwe verlichting en de routing is aangepast aan het nieuwe Baderie-concept. Door de samenwerking tussen de Baderie-organisatie, eigenaars Gerard en Agnes Mulder en verkoopadviseur Chiel Boksebeld, die een duidelijke eigen 'touch' meegaf aan de showroom, staat er nu in Deventer 'een fantastische Baderie-winkel'.
Gerard Mulder kijkt terug: “We zijn als installatiebedrijf ooit begonnen in de oude binnenstad van Deventer met een winkeltje erbij, waar we behalve kachels en haarden vijf badkameropstellingen hadden. We kregen al snel in de gaten dat wij niet goed waren in sanitair verkopen. Wij zijn mensen die met de handen werken, kunnen hele mooie dingen maken, maar wat een mooi ontwerp is, daar heb ik geen verstand van.” Om daarbij hulp te krijgen, werd Mulder ‘Baderist’, ofwel Baderie-ondernemer. En stap waar hij tot op de dag van vandaag heel blij mee is.
Baderie-comfort
Dat Baderie zich specifiek richt op ‘geïnstalleerde badkamers’, van ontwerp tot eindresultaat, maakt de formule uniek en is tevens waarom Baderie zo goed bij Gerard Mulder past. “Ook bij ons in Deventer hebben we de combinatie Baderie showroom met installatiebedrijf. Van inspiratie tot genieten, het totaalplaatje. Ontzorgen, dat is wat mensen tegenwoordig willen.” En dat is wat Baderie Mulder biedt. “We nemen de klant alles uit handen. Wat we verkopen is comfort, het Baderie-comfort.”
Meest complete organisatie
De keuze voor Baderie voelt als vanzelfsprekend. “Het is de meest complete organisatie. Wij zijn altijd blij geweest met onze keuze. Baderie past bij ons. In de loop der jaren is de organisatie enorm gegroeid en het wordt nog steeds elk jaar beter. Er is veel kennis en know-how, we worden op alle vlakken geholpen. Vroeger ging het vooral om de naamsbekendheid en het signaleren van trends. Nu kunnen we echt voor alles terecht. Er is ook de mogelijkheid als ondernemers met elkaar te sparren, er zijn goede inkoopafspraken.” Ook over de tv-reclame en de uitstraling van Baderie is Mulder zeer te spreken. “De marketing-ondersteuning is belangrijk. Door de landelijke tv-reclame 20 weken per jaar en de gesponsorde programma’s zoals 24Kitchen, is Baderie zeer aanwezig in de huiskamer bij de consument. Daarnaast krijgen we twee keer per jaar de trendkrant en ligt in de winkel ons ‘dikke boek’ vol inspiratie klaar.”
Die complete ondersteuning op alle vlakken, ook op lokaal niveau, is voor Gerard Mulder van groot belang. “Wij zijn geen reclamemakers. Het is hartstikke fijn dat we bij dat soort dingen hulp krijgen. Het is een ander vak, wij gebruiken onze uren liever voor onze klanten. Onze oorsprong zit echt in het werken met de handjes. Natuurlijk doen we inmiddels veel meer dan dat, maar ik voel me nog altijd goed bij de oude slogan van Baderie: ‘ontwerpers en bouwers van badkamers’.”
© 2024
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties