2019 vereist inspanningen
 
Het kwam voor sommigen toch wat onverwacht. Na enkele jaren van omzetgroei, kende onze branche in het derde kwartaal plotseling een omzetdaling van 10 procent. Natuurlijk kwam dat deels door de hoge temperaturen: de consument koos liever voor het strand dan voor een showroom. Maar het komt ook door de stagnerende woningbouw en de hoge woningprijzen. De tijd waarin de klanten en de opdrachten vanzelf binnenkomen, is echt voorbij. Ik kom nog steeds retailers tegen die heel trots vertellen, dat ze nooit iets aan p.r. en reclame hoeven te doen. En ik ontmoet regelmatig producenten die vertellen dat hun orderportefeuille zo vol zit, dat ze zelfs leveringsproblemen hebben. Alle p.r. en reclame vinden ze dan eigenlijk ‘niet nodig’. 2019 wordt een heel ander jaar. We zullen als gehele branche, van producenten tot retailers, weer ‘ons stinkende best’ moeten doen om de omzet in stand te houden, nieuwe relaties aan te boren en ons gezicht te laten zien. Er zijn gelukkig mogelijkheden genoeg. Komende maand is er al LivingKitchen in Keulen. En ook wij staan volgend jaar weer met acht KIM-edities paraat om de branche wakker te schudden. Laatst werd ik gebeld door een producent, die vertelde: ‘’Een belangrijke retailer zei tegen ons: ‘wat je vertelt klopt niet, want ik heb er niets over in de KIM gelezen’. Kunnen we eens samen praten?” Natuurlijk hebben we dat gedaan. Tot ziens in 2019!
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2018 - december | Pagina(s) 5
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken